Valgets kvaler, 14060 eller 116610?

116610LN eller 14060

• 116610LN

Stemmer: 0 0,0%
  • 14060M

• Drit i de, og kjøp en 5513 fra fødselsåret, og lev med skranglelenka

• Antall stemmer
    0
Medlem
3. aug. 2011
Sted
Lillestrøm
Har for lenge siden innsett at jeg kommer til å trenge en sub på et tidspunkt, og føler at dette tidspunktet er i nær fremtid. Men jeg er så vannvittig usikker på hvilken modell jeg ønsker.

Jeg synes 14060 er noe av det mest klassiske og stilfulle man kan få, det enkle er ofte det beste, stemmer så til de grader i dette tilfellet mener jeg.

Men på en annen side, så hadde det ikke vært dumt med en 116610LN som oser kvalitet.

Jeg har allerede en 16570 explorer, og derfor føler jeg at en sub med skikkelig lenke og i litt grovere utførelse hadde vært tingen.

Hva mener dere medpasienter? Det er mange som er flinke til å argumentere for det ene og det andre her, så jeg setter stor pris på å få andre vinklinger på "problemet" mitt.

Hva hadde du gjort hvis du hadde en expl 2, og ser etter en klokke som skal brukes ca 50% av tiden.

Da ville jeg gått for en 116610LN. Om du skal ha en sub ville jeg valgt den som gir mest go´følelse og for min del vinner kvaliteten på 116610 lett over "ikon-statusen" til 14060.

Det prates jo en ny ND i år, så kanskje det kommer en 14060-C. Da får du eventulet spørre igjen :)

Lykke til

Da hadde jeg kjørt på med LN:) Kvalitetsfølelsen på den er i mine øyne mye høyere enn på den eldre og mer skranglete No-Daten.. I tillegg synes i alle fall jeg det er nyttig med dato, og i så måte kan ND' heller komme som en Sub nr to på et seinere tidspunkt:) Sikkert å banne litt i kirka, men synes denne no date'n begynner å bli hauset opp i meste laget her inne;)

Når jeg ser bilder av 116610 tror jeg det er den som gir meg mest godfølelse, men har ikke hatt 14060 eller sub-c på håndleddet så er vanskelig å si, men kvalitetsfølelse er et parameter som er viktig for meg. Kommer det en sub-c ND blir valget enda vanskeligere, så det får vi ikke håpe;)

Fasiten får du først etter å ha prøvd de på håndleddet.

Jeg har hatt begge og endte opp med Sub-c.

Fasiten får du først etter å ha prøvd de på håndleddet.

Jeg har hatt begge og endte opp med Sub-c.

Det er det jeg også trur, men de gangene jeg har vært hos Saastad, har de ikke hatt noen av modellene inne, får ringe og høre om de har noen nå.

Rart de ikke har en Sub-c inne i butikken slik at kundene kan prøve. Uten at jeg vet tallene, må jo det være den mest solgt modellen i dagens sortiment.

Kvalitetsfølelse kan ein vanskelig argumentere mot, men korleis er denne opp mot prisforskjellen mellom dei to? Du får jo faktisk eit mellomledd der som du kan kjøpe deg ein ok sykkel for? Eller noko anna kjekt?

Men så er vel gjerne ikkje kostnad det ein skal fokusere på når det gjelder slike klokker; du får jo andre klokker til 199,- på tilbud...

Har nokon erfaring på forskjell på ripemotstand på bezel (alu mot ceramic) og praktisk forskjell i flip- mot glidelock? Blir denne ofte brukt?

Prisforskjellen er vanskelig å diskutere; klokken koster mer, men kjennes virkelig ut som den gjør det også.

Keramisk bezel er vesentlig mer motstandsdyktig mot riper og vil ikke fade. I utgangspunktet kan en keramisk bezel finne på å se ut som den gjør i dag om 20 år. Det samme er ikke tilfellet med en av den gamle skolen.

Glidelock'en bruker jeg en del, deilig å ha litt å gå på.

116610LN dersom du skal kjøpe ny. Finner du en 14060 til en god pris og sparer 15-20k er det absolutt ikke dumt det heller.. ;)

Rart de ikke har en Sub-c inne i butikken slik at kundene kan prøve. Uten at jeg vet tallene, må jo det være den mest solgt modellen i dagens sortiment.

Det synes jeg er rart også. De burde ha de billigste modellene i hylla. At klokkene i gull, platina og med diamanter osv ikke finnes på lager kan jo være noe jeg skjønner, men innstegsmodellene burde a.d. alltid ha på lager mener jeg.

Dersom jeg går inn i en forretning for å handle så forventer jeg at de har varen, hvis ikke så handler jeg bare et annet sted, enkelt og greit. Det gjelder uansett hvilke varer det skulle gjelde.

Ang spørsmålet om hvilken sub som bør handles så vil jeg jo si at du burde kjøpe det du selv har lyst på og at det beste er å prøve på armen selv. Men det er jo ikke så lett når a.d. ikke har noen du kan prøve...;)

Problemet er vel heller at de ikke har dem på lager nettopp fordi de selger fortere enn Rolex kan levere dem...