Valgets kvaler.... LN eller LV?

Guybrush Threepwood

Støttemedlem
Medlem
4. mars 2011
Sted
Lier
Svaret er vel helt obvious? LN så klart?! Det var det jeg også tenkte, men så har jeg sett mer og mer på LV og liker den bare bedre og bedre. Til opplysning har jeg en svart/svart PO i samlingen som jo ligner litt på suben, og det er en klokke som blir en forever keeper pga. alt den har vært med på, fødsel og generelt fine opplevelser i livet. En real arveklokke rett og slett.

Har diskutert litt med Mathfjeld på PM siden han eier en LV og ble vel enig med meg selv om LN pga. det er den klassiske fargen, men så slår LV-tankene tilbake, og jeg står sånn midt i mellom nå. Digger alle de fine nyansene i skiven!

Det jeg tenker er at en grønn sub kan bli en fin kombo å eie med en sort PO, men samtidig føles det helt dust å skal kjøpe en grønn sub når jeg først skal kjøpe min første sub. Hjelp meg kjære asyl!

Rolex-Submariner-116610-LV.jpg

Rolex-Submariner-116610-LN.jpg

Dette er jo en no brainer.
Go green:mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:
Jeg elsker den grønne selv og den skal garantert inn som neste Rolex.
Det at tankene dine går tilbake til den selv om du egentlig ikke vil sier alt.

Er løsningen å kjøpe en 16610 og en 116610LV? ;)
Nei!

Heller en 16610LV og 116610LN imo.
Ja!

Det jeg tenker er at en grønn sub kan bli en fin kombo å eie med en sort PO, men samtidig føles det helt dust å skal kjøpe en grønn sub når jeg først skal kjøpe min første sub. Hjelp meg kjære asyl!
Det er vel ikke dust. Jeg valgte 16610LV da jeg kjøpte min første (og eneste), og det er jeg storfornøyd med.

Når det gjelder den nye - jeg har prøvd Mathfjelds flere ganger, og det er ingen tvil om at jeg ser meg selv med den. Den er kjempetøff, det er ikke det, den er bare.... litt for grønn!

Nei!

Ja!

Det er vel ikke dust. Jeg valgte 16610LV da jeg kjøpte min første (og eneste), og det er jeg storfornøyd med.

Når det gjelder den nye - jeg har prøvd Mathfjelds flere ganger, og det er ingen tvil om at jeg ser meg selv med den. Den er kjempetøff, det er ikke det, den er bare.... litt for grønn!

Er vel en enkel sak å bare bytte bezel på den til svart, så har du basicly en standard sub, eller? Er noe med den grønne skiven som tiltrekker meg, 16610LV er ikke oppe til vurdering egentlig, selv om den selvfølgelig er ekstremt fin den også.

Er vel en enkel sak å bare bytte bezel på den til svart, så har du basicly en standard sub, eller?

Jada, jeg har sort bezel og har byttet selv flere ganger. For trente øyne ser det kanskje pussig ut med sort bezel og maxi dial (jeg har t.o.m fått antydninger om at den er fake pga det), men ja, det blir basically standardsub av det.

Hmmm, du sliter fortsatt ja, det er bra. Da blir du nok fornøyd til slutt.

Som krille sier, klokken er absolutt grønn (noe jeg er sikker på du var klar over), men i litt dunkel belysning blir skiver overraskende mørk. Ute i sola kan grønnfargen leke seg i tusen varianter, men inne er klokken faktisk ganske lik LN. Du må nok bare om du har mulighet prøve begge.

Får man disse med svart skive og grønn bezel? Det ville jeg hatt ;)

Kjør på med den grønne:) Blir det Sub på meg som første Rolex blir det grønn tror jeg:) Den er über cool, lånte en noen timer seinest i går;)

Hvis Mathfjeld og dere andre med grønn Sub måtte velge mellom svart og grønn - og ha dette som den eneste ene klokken gjennom resten av livet, hva ville dere da ha valgt?