Valgets kvaler - noen synspunkter ?

Medlem
4. mars 2010
Innlegg
8
Tenkte å handle meg en ny bruksklokke. Har denne gangen tenkt å legge meg i budsjettklassen.

Kriteriene er mekanisk urverk type, min Ø 43 mm, lær eller gummi rem, swiss made, dato visning, 3-7 K.

Har landet på følgende alternativer som jeg sliter med å velge mellom :

Certina DS Action Gent Diver - C013.407.17.051.00 Certina DS Action Gent Diver Sort/Gummi Ø43.2 mm Pris 4.105,-

Hamilton Khaki Officer Series Hamilton Khaki Officer Series H70615733 Mens Watch

Longiness Conquest Black Dial (her er unntaket at det er ø41 og lenke, men klokken er jo veldig allrigth da....)L3.677.4.58.6 Longines Conquest Black Dial Bracelet Pris 6.595,-

Steinhart"Apollon Chronograph Apollon Chronograph - Chronographs - Steinhart Watches

Noen som har gode input her ?

og... noen som har kjenskap til ETA 7750 verket som står i Steinhart klokken ?
 
Ettersom jeg har Steinhart Apollon (uten kronograf) burde jeg kanskje slått et slag for den, men av disse ville jeg uten tvil valgt Longines. Et veldig allsidig ur som kan brukes til det meste.

7750-verket skal være både solid og trofast, og det tikker mange klokker med nettopp dette verket.
 
Certinaen er tøff, har hatt samme selv bare på lenke.
Men som Minuteman sier over her, Longinesen er nok et hakk over disse andre rent kvalitetsmessig, etter min mening.
 
Longines trumfer de andre any day.:)

Ellers synes jeg ikke noe om å ha innsyn til urverket når det ikke fyller baksiden skikkelig som på den Hamilton klokka.
Det hadde vært en dealbreaker for meg.
 
Jeg ville nok uten tvil valgt Longinesen. Personlig mener jeg at det er en ganske stor kvalitetsforksjell på denne og resten av de du nevner.
 
Jeg tillater meg å tvile på at de som hevder at Longines er merkbart bedre enn Hamilton, faktisk har særlig erfaring med Hamilton. Jeg vil si at de to ligger på samme nivå, et merkbart stykke over de to andre. Apollon er 17mm høy, det er mye klokke. Conquesten er et snodig konsept, veldig robust med 30 ATM og greier, og så mangler den lume som en annen dressklokke. Certina'en er tøff og en bra klokke, men vinneren her er etter mitt syn uten tvil Hamiltonen.
 
Jeg er litt uenig i #Fossdal over her.

Har eid et par Hamilton og noen flere Longines, og finnish på kasse og lenke har jeg bestandig opplevd som et hakk bedre på Longines.
 
Takker for gode input... men til tross for vektige mot Longiness falt valget på Certina som jeg må si meg fornøyd med.

image_zps0d1a2e43.jpg
[/IMG]