Valgets kvaler...

Guybrush Threepwood

Støttemedlem
Medlem
4. mars 2011
Sted
Lier
Vurderer fram og tilbake på å selge Sub-Cen for å kjøpe en IWC Portuguese 5001 7 Days. Har en PO som blir en evig keeper fordi det var den første klokken jeg kjøpte og føler litt at jeg derfor har en diver for mye. Vil ha en pen dressklokke og har fått godfeelingen de gangene jeg har prøvd på IWCen. Samtidig føles jo samlingen litt naken uten en Rolex....

Føler jeg kan leve ganske lenge med en trippelvariant av PO, PAM111 og IWCen. Beater, sommerklokke/kortermet og dressklokke :)

Innspill?

Postet med Nokia 5110 via SMS

Hva med å selge PO'n istede for Suben, og spare litt lenger? :)

Skulle du få Omega abstinenser senere, kan du alltid supplere med en Speedmaster. Da får du og fylt chronograph-plassen i samlingen.

Nå har jeg nok ikke like store følelser for Rolex som deg, og sub-c på er på alle måter et flott ur, MEN en 7-days portugiser er jo bare råflott. Mitt valg 6 av 7 dager i uken ;)

Som sagt, POen blir, den har vært med på fødsel, reiser og mye annet. Hadde jeg brukt hodet hadde selvfølgelig POen gått før Suben, men klokkegalskapen handler jo lite om rasjonell tankegang ;)

Har eid to Speedmastere og føler meg litt ferdig med modellen, den er sykt fin, men ikke noe savn for meg nå.

Digger at jeg blir utfordret :D

Postet med Nokia 5110 via SMS

PO, Pam og IWC. Do it!

Selger du POen kommer du til å angre deg ihjel! Virker som om følelsene for Suben ikke er like store som med POen. Sub er lett å skaffe senere om du angrer.

Enig med siste talere her... 7-days trumfer Rolex...

Sammen med PAM og PO blir dette en kongesamling... ;)

Rolex er sooooo last month, PAM er det nye Rolex og IWC blir det nye PAM etterkvert.

En svært så sjalusifremkallande trio du presenterer der. Er 7 days en variant av Portugese så har du PO, Panerai og Portu. Må få deg en beater på P med - Parnis ;)

For min del føler jeg at en sub passer inn i en hver samling, så jeg ville ikke solgt den. Men om tvilen har tatt deg for fullt, så er jo IWC 7 Days en lekker klokke!;)

To vidt forskjellige klokker, behold SUB og spar til "dressklokke"... Hvis du ikke daglig bruker dress da :D