Value for money - prisklasse 10-15k

Min egen klokkehistorie i veldig kort versjon:

Klokker i prisklassen 10-15k er en utrolig fin måte å bruke masse penger på å finne ut hva man vil ha :p.
Plutselig satt jeg med flere klokker i prisklassen og fant ut at jeg heller ville ha én fin... og så var det hele i gang.

Lykke til ;).
 
rail-9-08.jpg

Dette er jo lettere onskapsfullt! Tease med et av de urene som står øverst på ønskelisten min, men som er ute av produksjon og samtidig nesten umulig å få tak i på bruktmarkedet!!
 
Synes absolutt en Tudor Submariner er en kandidat. Høy vintagefaktor, sporty ur, og mye historie:);)
 
Tudor sub er flott :)

Ellers ser jeg det ligger en flott LLD til under 8k på kjøp&salg ;)
 
Redigert:
Ellers lurer jeg også på Longines Master-Collection. Noen som har noen formening om kvaliteten på disse urene? Ser de ligger på rundt 15-20k når de er nye. Går vel an å få dem noe billigere i brukt versjon..[/QUOTE]


Jeg har en Longines fra nevnte collection. Har modellen med cronograph og moonphase, er absolutt meget fornøyd med den. Har ikke akkurat verdens mest spennende urverk, men synes den tar igjen med veldig flott og detaljrik skive. For ikke å glemme noen nydelige blå visere:)
 
Har du den på 45mm? Hvordan opplever du størrelsen?

Ja min er 45 mm. Jeg synes den passer veldig fint. Virker ikke så stor på hånden da den er så ren i linjene.
Man får mye for pengene med ur fra Hamilton. Sum du sikkert vet sitter det et 7750 verk i denne. Hamilton har modifisert verket slik at det har en gangreserve på 60 timer. Tror ikke dette blir min eneste Hamilton.