Vanskelig valg Omega og Rolex

Medlem
14. mai 2012
Sted
Asker
Her er det sikkert gode råd å få for en famlende nybegynner.
En helt ny Planet Ocean med det gamle 2500-verket falt ikke helt i smak, og måtte bort. Kjøperen ville visst heller ikke ha det, og hentet ikke oppkravspakken. Omegaen satte seg ytterligere fast i min vrangstrupe.
Det dukket opp et forslag til bytte i en Rolex Explorer. "Som ny", er kjøperens betegnelse, men en 1994-modell. Papirer er borte, men det skal finnes et ekthetsbevis fra Bjerke.
Vi beveger oss på prisnivået rundt 25, og må reise langt for å møtes.
Fristelsen er der. Noe å tenke på i det hele tatt ?
GOD JUL til alle. Takker for svar i romjula.

Explorer I eller II?

For 25' kan du få en veldig fin 14270 fra 2000+ med b/p eller en sliten 16570 fra 94-98 (ca). Vanskelig å få tak i en fin 16570 med b/p for 25', må plutselig opp i 27-30'.

Så om det er expl i er det nok ikke en økonomisk super handel, men om det er den klokka du vil ha så er det kanskje greit?

Men, før du kjører Norge på langs er det greit å få oversendt en scannet kopi av ekthetsbevis og noen skikkelig gode bilder. Kjøp selger før klokken!

Her er det sikkert gode råd å få for en famlende nybegynner.
En helt ny Planet Ocean med det gamle 2500-verket falt ikke helt i smak, og måtte bort. Kjøperen ville visst heller ikke ha det, og hentet ikke oppkravspakken. Omegaen satte seg ytterligere fast i min vrangstrupe.
Det dukket opp et forslag til bytte i en Rolex Explorer. "Som ny", er kjøperens betegnelse, men en 1994-modell. Papirer er borte, men det skal finnes et ekthetsbevis fra Bjerke.
Vi beveger oss på prisnivået rundt 25, og må reise langt for å møtes.
Fristelsen er der. Noe å tenke på i det hele tatt ?
GOD JUL til alle. Takker for svar i romjula.

Neste gang du sender i oppkrav ber du kjøper forhåndsbetale frakt + returfrakt, og skriver returfrakten av på oppkravsbeløpet. Skal svi litt å gå fra en avtale på den måten.

Oppkrav er en avleggs måte å deale på i mine øyne. Det er dyrt og gir ingen ekstra sikkerhet for verken kjøper eller selger. Neste gang ville jeg krevd forhåndsbetaling per bankoverføring eventuelt F2F. Kan vel være noen som nekter å overføre på forhånd av sikkerhetsmessige grunner, men da ville jeg heller spart bryet og ventet på en ny kjøper.

Over til Exploreren, klassiske ur med superkul historie. No brainer :)

Helt ny klokke i bytte mot en gammel nedslitt 94 modell? Du må i hvert fall vurdere det forholdet, og husk å regne inn service på den gamle (5k). :)

Redigert: