Føler jeg har gått litt i stå ift. klokkesamlingen. Jeg er veldig usikker på hvilken vei jeg skal gå videre. Hvilken retning skal jeg ta? Hva bør jeg satse på? Litt ufrivillig har jeg blitt en flipper. Jeg har fått forsøkt veldig mange klokker det siste året, men framfor å kjøpe/selge titalls klokker hvert år, vil jeg heller satse på å få inn én klokke i året som faktisk kommer for å bli.
Håper derfor på litt hjelp/inspirasjon/innspill/enabling på veien videre. Hva ville vært den neste klokken inn i samlingen hvis dette var din samling? Og hvorfor?
Pr. dd. er dette samlingen min, og alle disse er egentlig keepere av forskjellige årsaker:
- Sinn U1.
- Longines Legend Diver i roségull.
- Rolex Submariner 5513.
- Tag Heuer Carrera Twin Time.
Klokkeboksen inneholder også disse to vintage Seikoene:
I tillegg er det noen G-shock, billige "skruklokker" og noen beatere (Seiko og Citizen).
Det siste året har følgende klokker forsvunnet ut av boksen:
- Rolex Submariner 16800
- Rolex Explorer 1016
- Rolex GMT II 16760 - "Fat Lady"
- Rolex Submariner 16610 LV - "Kermit"
- Rolex Explorer II 216570
- Omega Speedmaster Professional
- Heuer Bund
- Omega PO cal. 8500
- Omega Seamaster 120
- Doxa Sun 300T Searambler
- Helson Sharkdiver bronse X 2
- en håndfull "billigklokker"
For et par år siden laget jeg en oversikt over hvilke forskjellige typer klokker en klokkesamling bør inneholde:
Jeg føler vel at slik samlingen min er nå, så mangler jeg bare en kronograf ift. denne listen, men jeg er ikke sikker på om listen stemmer heller lenger?
Jeg er kort sagt litt forvirret og usikker, derfor denne tråden. Håper på innspill fra alle de gode hjernene her på forumet. I utgangspunktet er jeg åpen for alt, men størrelsen bør være mellom 38mm og 44mm, og prisen på den konevennlige siden av 50'.
Håper derfor på litt hjelp/inspirasjon/innspill/enabling på veien videre. Hva ville vært den neste klokken inn i samlingen hvis dette var din samling? Og hvorfor?
Pr. dd. er dette samlingen min, og alle disse er egentlig keepere av forskjellige årsaker:
- Sinn U1.
- Longines Legend Diver i roségull.
- Rolex Submariner 5513.
- Tag Heuer Carrera Twin Time.
Klokkeboksen inneholder også disse to vintage Seikoene:
I tillegg er det noen G-shock, billige "skruklokker" og noen beatere (Seiko og Citizen).
Det siste året har følgende klokker forsvunnet ut av boksen:
- Rolex Submariner 16800
- Rolex Explorer 1016
- Rolex GMT II 16760 - "Fat Lady"
- Rolex Submariner 16610 LV - "Kermit"
- Rolex Explorer II 216570
- Omega Speedmaster Professional
- Heuer Bund
- Omega PO cal. 8500
- Omega Seamaster 120
- Doxa Sun 300T Searambler
- Helson Sharkdiver bronse X 2
- en håndfull "billigklokker"
For et par år siden laget jeg en oversikt over hvilke forskjellige typer klokker en klokkesamling bør inneholde:
"Hverdagsklokken" - klokken som får mest bruk. Dvs. at den må sitte godt på armen; kunne brukes til det meste; tåle en støyt.
"Avløseren til hverdagsklokken" - dette kan gjerne være flere forskjellige klokker som oppfyller ett eller flere av behovene til hverdagsklokken.
"Den store, tøffe badass-klokken" - for de dagene man føler seg stor, tøff og badass, eller skulle ønske man følte seg slik.
"Vintageklokken"
"Penklokken"
"Chronografen"
Jeg føler vel at slik samlingen min er nå, så mangler jeg bare en kronograf ift. denne listen, men jeg er ikke sikker på om listen stemmer heller lenger?
Jeg er kort sagt litt forvirret og usikker, derfor denne tråden. Håper på innspill fra alle de gode hjernene her på forumet. I utgangspunktet er jeg åpen for alt, men størrelsen bør være mellom 38mm og 44mm, og prisen på den konevennlige siden av 50'.