Velge en "entry level" chronograph

Som en midlertidig konklusjon på tråden, slo jeg til på en (ikke) brukt sånn en:

18F11BFF-249B-43F8-BCD8-258CD7FC9084.jpeg


…som ser fin ut. Ikke det jeg hadde aller mest lyst på kanskje, men la oss kalle det en kurant ventepølse. :)
 
Som en midlertidig konklusjon på tråden, slo jeg til på en (ikke) brukt sånn en:

Vis vedlegg 308868

…som ser fin ut. Ikke det jeg hadde aller mest lyst på kanskje, men la oss kalle det en kurant ventepølse. :)

Stort Grattis! Den ser riktigt cool ut så den blir du säkert nöjd med. Det är ju i vinden med "pulsklockor" också så då är det bara att lägga ut på löpetur.
 
E46562A8-1999-4DE2-9625-B5C9AB40545A.jpeg


Sånn. Ser ganske bra ut. Flott til å være en klokke som koster 3K ny. …Det eneste er at viserne ser litt kjipe ut og at den mangler sekundviser…

Men…. ventepølse. :)
 
....Og så viste det seg at glasset var presset i skjevt, og nå er den på vei tilbake til svært hjelpsomme Aigi. Får se hva som skjer
 
Eller bare kline til med en Swatch? :D

7744759C-578A-491F-9F00-994F5FA532EB.png
70E207A3-69B3-487D-93B9-86E6A62D1FD1.png


Si hva du vil, men i min bok er disse i hvert fall finere enn Moonswatch. ;) Smak og behag, seff.
 
  • Liker
Reaksjoner: Trifide
Utseendemessig skiller det seg jo litt fra moonWatch. Men jeg synes Speedy er penere. Og for å ikke glemme historien eller innmaten for den saks skyld. Men smaken er som baken Moon Watch er og blir ikonisk. Det kan man nok ikke si om swatch variantene.
 
Tror det er vanskelig å finne kronografer som ikke har motorsportpreg. Jeg har en Certina 1968 Chrono som har 7750-basert urverk, og selv om den ikke er en eksplisitt motorsportklokke, ser den ytterst naturlig ut på håndleddet når jeg kjører, og stinker av bensin og motorstøy.

H4C87cJ.jpg



Så lenge man får "instrumentpanel"-looken, lukter det bensin for meg!

Jeg er jo stor Certina-tilhenger og hvis det skal være budsjettvenlig, dukker det ofte opp flotte kvartskronografer på Finn.

Jeg har denne selv:



2L7Lvn5.jpg



... Den ser jo ikke spesielt sporty, men det er derfor jeg kjøpte den. Yachtmaster-suget er mettet med denne.

Grunnen til at jeg deler denne er at urverket er helt fantastisk. Kronograf med dato OG uavhengig timeviser. Perfekt til reise. Disse og andre Certina-kronografer er ufattelig billige. Denne kostet 1200,-!
 
  • Liker
Reaksjoner: PJO, Dazed og seiltid
Tja. Pilotkronografer, dresskronografer, månefase…. Mye som ikke ser så "racing" ut, synes jeg, men de kan selvsagt være fete likevel. :)