Ventepølse eller keeper?

Medlem
28. juni 2011
Sted
Helgeland
Hei asylanter!

Her følger en liten unboxing av en bastard som er sammensatt/kreert av en canadenser, med kinesisk utført kasse og et relativt standard ETA-verk. Innkjøpt ut fra mange positive reviews på diverse forum, og egentlig som en vurdering av om jeg har armer for litt mer kraftige kreasjoner enn Speedmaster og Bond fra Omega. Mao er det et lite PANERAI-spøkelse som innimellom dukker opp, men som jeg alltid har avvist med at nei, det er for SVÆRE klokker, som bare passer på gorillaarmer. Har selv nogenlunde normale håndledd, ca 18 cm, og føler absolutt ikke at Speedmasteren er plagsomt stor, men dog....

Uret som avdekkes - Halios Laguna - , og som har vært i bruk i ca 3 uker, er 43mm, men har "lugs-to-lugs" på kun 49, så selv med voksen høyde så føles det absolutt ikke som vulgært. Tvert i mot så føles størrelsen helt klart "innenfor", og jeg har nå definert mine håndledd til å klare 45 mm klokker, forutsatt at det ikke er spesielt stor avstand fra besel til "slutt på lug".

Om uret: positivt overrasket. Kreasjonen har fått uforholdsmessig mye armtid, hensyntatt at det er et par greie Omegas i samlingen min fra før. Avvik i tid vurderes som godt innenfor chronometerverdier. Hvorfor den sniker seg til mye armtid vet jeg ikke helt, men presence er vel et stikkord, tror jeg. Nedsiden er vel egentlig kun at denne erfaringen kan føre til at det bygges opp et behov for å involvere Panerai i samlingen, og jeg som egentlig hadde planer JLC som neste bekjentskap. Tiden får vise, denne blir uansett en keeper, hensyntatt vennlig pris og at den av en eller annen grunn dukket under mva-radaren.

Som ved tidligere utpakkinger må jeg beklage kun HTC-bilder....
IMAG0230_zps9ea6227a.jpg

IMAG0231_zps9f5cb7d7.jpg

IMAG0232_zps026746e9.jpg

Isofranereim, verktøy og grei lenke
IMAG0234_zpsa44277ea.jpg

IMAG0235_zpsb86bf6ed.jpg

IMAG0238_zpsea8d8af7.jpg

Eg har ein blå versjon på veg til meg. Har trua på den.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2