Verdens første...|

Gratulerer med en 6139! :)

Det er riktig som du sier, det strides om dette er det første automatiske urverket.

Men en ting er i alle fall sikkert: Det var det første automatiske verket (og klokke) i verdensrommet! Oberst Pogue hadde en 6139 da han tilbrakte litt tid i Skylab i 1973. Den var dog med gul skive og hvit kalkulator-ring. Jeg har skrevet om denne (og andre romfartsklokker) på bloggen min.

Nydelig klokke!
 
Gratulerer med en 6139! :)

Det er riktig som du sier, det strides om dette er det første automatiske urverket.

Men en ting er i alle fall sikkert: Det var det første automatiske verket (og klokke) i verdensrommet! Oberst Pogue hadde en 6139 da han tilbrakte litt tid i Skylab i 1973. Den var dog med gul skive og hvit kalkulator-ring. Jeg har skrevet om denne (og andre romfartsklokker) på bloggen min.

Nydelig klokke!

Pen med blå skive også, her er min gule Col. Pogue:

Merk end linksene, de er lik originalen og tetter tomrommet som ellers oppstår ved bruk av vanlig lenke. Forsøket mitt på å tilpasse mesh lenke var ikke helt vellykket, har nå erstattet den med en oyster.
 
Pen Pgoue! ja, de endlinksene er kjekke. Vurderer å kjøpe H-lenken til Jonathan/Swedefreak/Mr.Seiko med de endlinksene, men den koster jo over fire hundre. Før frakt og før momstull.
 
Virkelig flott, og en utrolig fin farve!
At det er en historisk sak gjør det ekstra artig!

:cool: