Verdens tøffeste ur eller hva...

Greg

Støttemedlem
Medlem
21. feb. 2008
Sted
Bærum
Det melder seg av og til
behov i "livet" der en
Rolex ikke strekker til :)

De som forstår....... De forstår :)

En liten forberedelse til urmakerkurs på fredag kveld.

Det forventes å gå temmelig hardt for seg ja.

Jeg falt litt for denne teksten og plutselig var den min.

Takk til @krispilot for en hyggelig handel.

Takk for titten

Redigert av en moderator:
I see said the blind man, but he could not see at all...

Uansett, grattis med nytt. Blir dette jobbklokken fremover?

Bølletøfft dette G.!!
Grattis med beater av rang

(Måtte google om dette var Bin Ladin-klokken men den skal vistnok ha vært en F-91W)

Gratulerer Greg! En hver samling MÅ ha noe digitalt fra Casio, og for puristene der ute ...man kan jo ikke akkurat si at en G-shock ikke er et ikon innen "klokker" (hold nesten på å si heute horlogiere ...men det er vel ¨strekke det litt VEL langt;0)
Og praktisk å ha noe som alltid går rett for å stille røkla etter
:cool:

Har hatt en akkurat maken.:D Har mange gode minner med en G-shock på håndleddet.
Sjefsbeater!
Disse tåler ALT.

Grattis.:cool:

Bølletøfft dette G.!!
Grattis med beater av rang

(Måtte google om dette var Bin Ladin-klokken men den skal vistnok ha vært en F-91W)

Etter det jeg har forstått er dette en slags rolls blant g-schock jeg tror de gutta du skriver om benyttet en rimelig utgave. Dette skal være en tanks som tåler alt av juling som det er mulig å utsette et ur for. Derfor jeg falt for den, samtidig som den ikke er så overdiminsjonert som mange andre g-schock og selv om de har nok av funskjoner som denne her ikke har.

Ser at den stiller seg en gang i døgnet - er radiosignaler - slik at den går perfekt hver dag. Det er viktig når jeg driver med timing av disse underlegne mekaniske urene vet du :) Har som plan å beholde rolex i bankboks til over sommerferien og bare benytte denne. Det betyr ikke minst at man, i stedet for å hige etter noe nytt, faktisk lærer seg å savne det man har.

Det ser ut til å bil en schock sommer på meg. Er plan om minst en dykkertur i løpet av sydenferien også, da er det greit med 200m WR selv om det ikke er noen dykkerfunksjoner på den. Tar med en Citizen på andre armen til den slags. Den måler alt av start på dykk, dypeste du har vært, gjennomsnikksdypde osv. En rimelig dykkerkomputer. Angrer bare at jeg solgte den Elementum aqua jeg hadde i 2010. Det var en fantastisk klokke. Er suunto -s lille forsøk på sin high end på en måte. Kalte vel de tre klokkene i elementumserien for aqua terra og noe tredie jeg ikke husker, men har vel noe med luft å gjøre, ja den het ventus tror jeg.

Det er en klokke jeg skal ha igjen. Se på denne skjønnheten da. Kan bla i forbindelse med det øverste bildet. Da kommer dykkermodellen opp. Den med lenke er helt ubersuperduper samt med negativ skjerm.

Jaggu forandrer preferanser seg raskt om dagen gitt.

Takk for hyggelige ord alle sammen :)

Urmakerutstyret blir bare dyrere og dyrere og klokkene billigere..? Denne er faktisk skikkelig tøff! Grattis med plasticfantastic beater.

Gratulerer. Klassisk Gshock-design er det eneste som gjelder. Forøvrig helt enig i at "highend"serien til Suunto er utrolig flotte ur.