Verdens vakreste ur...

Greg

Støttemedlem
Medlem
21. feb. 2008
Sted
Bærum
God kveld, mitt navn er Greg. Eller Nick. Eller, altså, mitt nick er Greg.

La oss ta en øl sammen...
P6292145.jpg

La oss ta den ved den nye urmaker - urmekkerbenken min. Eller, Ny, det er egentlig skatollet til min far, fra hans barndom. Han blir forresten 70 år i morgen.

La oss forresten se nærmere på skatollet, sjel, eh?
P6292144.jpg

Jeg skal fortelle dere en liten historie. De av dere som slettes ikke vil ha en virtuell Heineken, eller har tid/lyst/ork til å lese, får simpelthen bare skrolle dere nedover til bildene, for ja, det er bilder. MEN, for å forstå overskriften og dens betydning, er det nok best å lese denne kanskje smårare teksten først.

Det har seg slik at det kom en pakke til meg på jobben i dag. Jeg var utrolig spent! "Håpløs, det er det du er, med de klokkegreiene dine" sa min sekretær (for klysete?).
Uansett, Jeg er ganske håpløs når det kommer til ur. Jeg liker ur. Jeg digger ur. Jeg ELSKER ur.

Og i dag, skulle altså verdens vakreste ur atter en gang festes på min venstre hånd. Ja, for jeg har hatt dette, eller i hvert fall en forgjenger av dette uret før.

Av en eller annen grunn, så er dette det uret jeg forbinder aller mest med Rolex (kunne det være noe annet;) ).

P6292146.jpg

For mange år siden, hvis noen hadde bedt meg om å beskrive en Rolexklokke, så er det dette designet som hadde poppet opp i mitt hode. Dette var da selvfølgelig i den perioden av livet hvor jeg vandret i mørket - intetanende om lyset - klokkeverdenen.

P6292147.jpg

Jeg husker godt at jeg syntes den var harry! Ultraharry til og med. Men, i takt med at interessen for klokker og ur (hva er egentlig forskjellen :confused: ) vokste, ble denne en liten favoritt. Jeg har vært innom mange klokker, kanskje nærmere tyve "fine" og sikkert dobbelt så mange, eh, mindre "fine".

Jeg har aldri vært innom high end, eller highest end i hvert fall, ti Rolexer, en fet Jeager, Breitling, et par Paneraier, Omega og sikkert noe jeg ikke husker nå. Alikevel, når jeg tittet på bilder av klokker, så syntes jeg at dette var et vakkert ur. Meget vakkert. Det er en enkel mekanisme, to tidssoner. To farger. Dato med lupe - ELSKER dato!

Det er noe med akkurat den fargekombinasjonen som Rolex her leverte - og overraskende sluttet å levere (men vi lever vel alle i håpet;) ) som gjør meg yr. Dette har på en urforklarlig måte (ikke skriveleif) blitt for meg det mest estetiske ur som min enkle sjel kan klare å nyte.

Sure, vi har fantastiske superkompliserte, dekorerte, minuttrepeterende, tourbillonerende, kostedetviteutavøynenderende virkelig flotte ur, som nok fortjener mer av både oppmerksomhet og hyllest, og jeg er veldig higende etter disse må gudene vite, men folkens......

Jeg gir dere, for MEG, verdens vakreste ur...

Rolex 16700 AKA "PEPSI"

P6292148.jpg

P6292150.jpg

Som et skudd:

P6292151.jpg

P6292152.jpg

Hvorfor har jeg så ikke alltid hatt dette i mitt eie, hvis jeg synes det er så for...... flott? Prioriteringer folkens, prioriteringer. Jeg er ikke i stand til å sitte på alt av ur jeg er innom, og en gang måtte jeg la min verdens vakreste 16750 gå til fordel for redsub. Jeg gjorde det, fordi jeg visste at jeg alltid har en pepsi innenfor rekkevidde hvis jeg bare må ha... Og nå måtte jeg ha.

Hyggelig var det, at Lobergen snappet opp mitt lille klynk, og tilbød seg å hjelpe... I utgangspunktet var jeg ute etter en GMT II, eller en 16710, i stedet for 16700, som var tilbudet. Men, selv om urverk/funksjon er oppgradert på (ikke i !) toern, så har den ikke hurtigstilling på datofunksjonen slik som enern har. Og, har jeg nevnt det? Jeg ELSKER dato... Ellers begynte jeg raskt å lese meg opp på denne modellen, som viser seg at det er en transitional, og absolutt har samleremne i seg. Tar nok litt lengre tid enn et kvarter, men, som alle utgåtte Rolexmodeller det ikke er laget såååååå mange av, så kan denne bli et lite objekt gitt :)

Dermed var jeg solgt. Nå skulle - nei MÅTTE det bli en ener.

Dette skal være beater. En beater med sjel. Nå skal den trykktestes snarest, og så skal den sitte på armen gjennom sommeren, både til lands og til vanns.

I kveld er det lett stemning i luften. Og, det er skolefri. Mulig jeg går i gang med lekser i morgen kveld. Hvorfor? Fordi jeg har join`a Timezone urmakerskole, så klart ;)

Takk for titten ;)

Tror du er verre en samtlige damer jeg har truffet på byn til sammen Greg. Show us, now!:D

Javel?????????

Da brukte vi ti sekunder på å konstatere at jeg ikke er jan e fan.

Oooooh... Åååååååå!

Slett ikke noe dårlig valg Greg. Når jeg blir "voksen" skal jeg kjøpe meg en slik :)

Gratulerer så mye.

Din heldiggris. Denne klokken har jeg også siklet masse på. Og på et tidspunkt skal jeg hanke inn en. Grattis :mrgreen::mrgreen:

Gratulerer! Pepsi GMT har en sterk personlighet, helt enig. Det var min andre Rolex etter Suben, og er et permanent innslag i samlingen. Alltid riktig, bruker den både til dress og shorts.

Fantastisk Greg, en så original og velskrevet unboxing kan jeg ikke huske å ha lest siden disse Legounboksingene for mange måner siden. Når jeg tenker etter husker jeg ikke om de var velskrevne heller, men det var denne.

Nydelig klokke også, denne representerer alt som jeg var skeptisk til ved Rolex før (men Tidssonen gjør noe med en). Gratulerer med et ikon!

Fantastisk Rolex som stadig surrer og går i bakhodet mitt også.
Gratulerer!