Verdi på 1999 Omega Seamaster Automat?

Medlem
16. jan. 2013
Innlegg
16
"I 2008 ble nytt orginal omegaverk ble satt inn. I tillegg ble den blå ringen rundt tallskiven, kroneføringen og kronen skiftet. Klokken fremstår som ny, med ubetydelige bruksmerker på lenken."

Dette er selgers beskrivelse av klokka. Noen som har en pekepinn på hva den kan være verdt? Den har den blå skiven med bølger. Electric blue kanskje?

Setter veldig pris på svar da jeg er helt grønn, men har lyst på fin klokke :)
 
"I 2008 ble nytt orginal omegaverk ble satt inn. I tillegg ble den blå ringen rundt tallskiven, kroneføringen og kronen skiftet. Klokken fremstår som ny, med ubetydelige bruksmerker på lenken."

Dette er selgers beskrivelse av klokka. Noen som har en pekepinn på hva den kan være verdt? Den har den blå skiven med bølger. Electric blue kanskje?

Setter veldig pris på svar da jeg er helt grønn, men har lyst på fin klokke :)

Her må det nok bilder til.
Høres ut som om det kan være noe hjemmemek dette.
Meg veterligen kom ikke Electric Blue så tidlig og hvis han har en -99 kasse med -08 urverk så kan du lure på hva du får.

Googler du bilder på "electric blue seamaster" eller 2255.80 så kan du sammenligne

Kanskje dette er til hjelp: http://www.chronocentric.com/omega/seamaster.shtml
 
Hmm.. Googlet det du nevnte, men den var ikke lik. Da legger jeg inn bilder her og spør heller: Hva er dette ;)

61_1339697836.jpg


61_35433374.jpg


61_1251080400.jpg


61_2137849956.jpg
 
Denne var ganske sliten.. "Som ny" er nok å dra det langt. Nytt urverk kan jo ha vært en servicegreie av noe slag. Er noe av det dokumentert?

Jeg solgte en lignende som denne som faktisk var nesten som ny i fjor, hadde eske men papirene var borte. Kom dog med kvittering på service fra Bjerke. Hadde ikke brukt den siden service så den var strøken. Den gikk på dagen for 10 lapper.

Den du viser her... Mindre enn det. En god del mindre.
 
Ettersom det er rimelig lett å få lagt klamme fingre på et noenlunde flott og sikkert eksemplar, er der vel ikke noe poeng å bruke krefter på akkurat dette uret?
 
Takk for alle innspill. Jeg har ikke noe peil på dette, så derfor spør jeg dere :) Jeg får bare følge med på K/S og finn fremover. Det skal gå an å få tak i et godt eksemplar til rundt 10k da?
 
Det burde være mulig det ja, men det er ikke så ofte disse legges ut for salg.
Flotte klokker som er meget behagelig å bære.
Hadde selv en jeg solgte for 10k om jeg ikke husker feil, faktisk en av de jeg angrer mest på at jeg solgte.
 
Min gikk som sagt samme kveld som jeg la den ut så mulig 10k var litt rimelig. Er ikke sikkert den til 13 er noe ekstremt upriset, hadde man fått den for 11-12 hadde det sikkert vært ok.
 
Var de dere solgte like som de på bildene, eller med streker på hver time?

Det er kanskje greit å presisere de forskjellige blå variantene av Seamaster her (dette blir kjapt etter hodet). Den du kikker på er en 2531.80, "klassisk Bond". Den har Omega 1120-kaliberet (variant av ETA 2892).

Omega-25318000-jbw007-20090323-800w.jpg


Etterfølgeren heter 2220.80, og har Omega 2500-kaliberet (Co-axial). Det er som du ser en del subtile forskjeller på de to modellene.

22208000-50.jpg


Så har vi "Electric Blue" (2255.80), med sverdvisere, mer intens blåfarge på skiven og blank bezel med annerledes tall. Den har også "Speedy-style" lenke i stedet for Bond-lenken. Electric Blue har også kaliber 1120, og har for øvrig en bror med svart skive og svart bezel (2254.50).

p619552100-4.jpg


Så har vi den varianten som aldri kom originalt, men som i mine øyne er en ekstremt vellykket modifikasjon, EB med påmontert "Bond"-bezel :)

6821239482_966aa52bc8_z.jpg


Utover disse har vi jo også dagens dyrere og svært lekre modell med keramisk bezel og bølgeløs skive.