verdi på bestefars gamle gull seamaster

Medlem
19. juli 2013
Innlegg
501
Sted
Hamar
Bestefar fikk denne seamasteren av sin arbeidsgiver i 1980 og den er i helgull, både kasse og lenke. Vi lurer på hva verdien på denne ligger på nå.
 
Knallfin klassiker. Ingen anelse om verdi, men vil anta at affeksjonsverdi er høyere enn kroneverdi.
 
Du blir ikke rik av å selge den. Men bruker du den ikke så er det bedre at noen som setter pris på den eier den. Synd å la en så fin klokke ligge gjemt i en skuff.
 
Det er en utrolig flott klokke som dessverre ikke blir brukt mer enn ett pr ganger iløpet av året. Jeg prøver å få han til å gi den en full service og håper han vil bruke den mer etter det. Spørsmålet om verdi kom fordi han lurer på hva den er verdt og er skeptisk til om han vil koste på den en service. Servicen kan vel heller ikke koste all verdens på ett quartz ur? Siden den var ny i 1980 har den aldri vært inne på service, trykktest eller vert innenfor en omega AD.
Om den skal selges blir det isåfall jeg som kjøper den :)
 
Ja, et gullur bør få en service. Du kan jo søke på nettet og se hva andre like klokker blir solgt for. Vill gjetting vil jeg si rundt kr 10.000,-
 
Ja, et gullur bør få en service. Du kan jo søke på nettet og se hva andre like klokker blir solgt for. Vill gjetting vil jeg si rundt kr 10.000,-

Det er trolig for høyt. Jeg undersøkte verdien av en tilsvarende klokke for en kollega for en tid tilbake gjennom å se hva slike klokker gikk for på auksjon, og fant et treff på rundt 5000 kr.
 
Det er trolig for høyt. Jeg undersøkte verdien av en tilsvarende klokke for en kollega for en tid tilbake gjennom å se hva slike klokker gikk for på auksjon, og fant et treff på rundt 5000 kr.

+1