Verdi på Breitling

Medlem
30. jan. 2011
Innlegg
36
Sted
Skedsmokorset
Hei,

Jeg har et spørsmå ang. verdi på Breitling. Har et inntrykk av at disse urene langt ifra holder seg like godt i verdi som f.eks Rolex? Er i kjøpemodus på en stål Super Avenger, men er ikke interessert i å tape +/- 10000 på et par år.

Noen som har noe input på dette?
 
Breitling er jo, som Rolex, et merke som generelt holder seg greit i verdi.

Hvis du kjøper en ny SA vil du tape ca 10´, om du vil selge den om et par år. Men det vil du med hvilken som helst Rolex også. Ser du at du mest sannsynlig kommer til å flippe bør du vurdere å kjøpe brukt eller grått...
 
Breitling er jo, som Rolex, et merke som generelt holder seg greit i verdi.

Hvis du kjøper en ny SA vil du tape ca 10´, om du vil selge den om et par år. Men det vil du med hvilken som helst Rolex også. Ser du at du mest sannsynlig kommer til å flippe bør du vurdere å kjøpe brukt eller grått...

Takk for raskt svar. Tenkte jeg for en gangs skyld skulle kjøpe nytt, så da får jeg vel ta den smellen. Går ikke ut ifra at denne kommer til å selges med det aller første uansett. Har en god dialog med urmakeren så får heller se hva det er mulig å få den for. Takk igjen! :)
 
Ser du tenker å kjøpe nytt, men kjøper du brukt trenger du ikke tape noe på en Breitling hvis du har den ett års tid. :) Annenhåndsverdien holder seg bra ;) lykke til med kjøp!
 
Super Avenger er vel også en av de som har holdt seg best i pris når det gjelder Breitlinger de siste årene.
 
Ser du tenker å kjøpe nytt, men kjøper du brukt trenger du ikke tape noe på en Breitling hvis du har den ett års tid. :) Annenhåndsverdien holder seg bra ;) lykke til med kjøp!

Er på ingen måte uenig. Så var det dette med tålmodighet til å vente på en med svart skive med index markers :D
 
Ja, det holder jeg med deg i.

Det er like hyggelig å kjøpe ny klokke som ny bil, men mye, mye billigere. At man inne i mellom må svelge et lite tap er ikke noe å gråte over. Det er altfor mye snakk om verditap på fillesummer;)

Kjøp en ny klokke, og kos deg!
 
Ja, det holder jeg med deg i.

Det er like hyggelig å kjøpe ny klokke som ny bil, men mye, mye billigere. At man inne i mellom må svelge et lite tap er ikke noe å gråte over. Det er altfor mye snakk om verditap på fillesummer;)

Kjøp en ny klokke, og kos deg!

Ja når du sier det! Takk, jeg er overtalt :D
 
Breitling er hands down det merket jeg har dårligst erfaring prisfall messig! Kjøper man nytt må man regne med en del tap.
 
for meg (og mange andre;)) så er det noe spesielt med å kjøpe nytt. og selv om man taper feks. 10 000,- på 2 år om man skulle ønske å selge. hva er no det ?? en cola dagen ;)...
gå for det du brenner for 8) og lykke til ;):D
 
Ja, det holder jeg med deg i.

Det er like hyggelig å kjøpe ny klokke som ny bil, men mye, mye billigere. At man inne i mellom må svelge et lite tap er ikke noe å gråte over. Det er altfor mye snakk om verditap på fillesummer;)

Kjøp en ny klokke, og kos deg!

Nok en gang velvalgte ord Mogens.:p
 
for meg (og mange andre;)) så er det noe spesielt med å kjøpe nytt. og selv om man taper feks. 10 000,- på 2 år om man skulle ønske å selge. hva er no det ?? en cola dagen ;)...
gå for det du brenner for 8) og lykke til ;):D

Takk for innspill alle sammen. Jeg er enig i det du sier her. Er jo ikke noe minus å bygge relasjon til forhandler heller. Har en i bestilling nå :)
 
Når det gjelder verditap på Breitling kontra Rolex, så er det vel ikke uvanlig å få 25-30% avslag på en Breitling ved nykjøp(i alle fall i utlandet). Når rabatten ved nykjøp er trukket ifra, så er vel forskjellen i verditap på de to merkene ikke fullt så store.