Verdi på dame helgull Patek m/opptrekksverk?

Medlem
30. nov. 2014
Innlegg
16
Sted
Bergen
Hei

Jeg har tilbud om bytte eller kjøp av et helgull PP dame med opptrekksverk. Venter på "Extract of archives" fra fabrikken og er usikker på hva jeg skal betale for den. Den er en del av en handel som kan ha noe for seg totalt sett, men da må jeg ha en oppfatning av hva denne er verdt i markedet.

Klokken er forøvrig i meget god stand og holder tiden. Alle forslag til fornuftige argumenter eller sammenlignbare handler tas imot med takk.

Om noen av dere har profesjonell innsikt til å dele både forsikringsverdi og omsetningsverdi er jeg takknemlig, dameur som dette er ikke mitt vanlige beiteområde :)

Tidvis
hilsen

Patek%201.jpg

Patek%202.jpg

Patek%203.jpg

Patek%20Lady%20Gold%201.jpg

Patek%20Lady%20Gold%202.jpg
 
Redigert:
@Tidvis jeg har for all del ingen profesjonell tilbakemelding men det er en grei start å ta utgangspunkt fra priser på chrono24.com
Men dameur er betraktelig mindre ettertraktet enn herreur.
Når det kommer til Patek t.eks så går det 10 herreur på 1 dameur (i antall)
Gjorde et grovt søk
http://www.chrono24.com/en/patekphi...nder=1402&usedOrNew=used&braceletMaterial=413

Men finner ingen helt lik. Dame Patek'er i gull ligger dog mellom $ 5-12'
 
Redigert av en moderator:
Heller overhodet ingen professionell mening her, men jeg har en følelse av at klokker med en såpass umoderne look er vanskelig å omsette. Mulig jeg tar feil, men jeg tror f.eks. ikke at dama mi hadde gått med den om hun fikk betalt for det :p Men smak er jo en veldig veldig individuell sak så finner du rette kjøperen kan du kanskje få en kjempegod pris :)

PS! Se på dette som strøtanker fra en som ikke har så mye peiling på Patek :eek:
 
Har ingen peiling på priser på brukte dame-Patek'r, men noe sier meg at det der vil være rimelig tungsolgt.
Tror vel ikke at kona mi hadde hylt av fryd om den lå under jule treet i år, for å si det slik.
 
Takk

Supert, har vært der og kikket men har samme oppfatning som deg om at omsetningshastighet og priser på dameur fra både pp og andre er betydelig lavere enn herremarkedet.

Har i utgangspunktet kjøpt julegavene hennes i år :) Skulle derfor gjerne hatt en ca omsetningsverdi på dette. De andre bitene av handelen har jeg kontroll på og de priser denne til ca 32.000. Om jeg får det i Norge vet jeg ikke og skal jeg selge ute bør summene være høyere for at handelen skal lønne seg.

Ser på Finn at det selges restplasser til Roma rundt nyttår.. :)
 
Supert, har vært der og kikket men har samme oppfatning som deg om at omsetningshastighet og priser på dameur fra både pp og andre er betydelig lavere enn herremarkedet.

Har i utgangspunktet kjøpt julegavene hennes i år :) Skulle derfor gjerne hatt en ca omsetningsverdi på dette. De andre bitene av handelen har jeg kontroll på og de priser denne til ca 32.000. Om jeg får det i Norge vet jeg ikke og skal jeg selge ute bør summene være høyere for at handelen skal lønne seg.

Ser på Finn at det selges restplasser til Roma rundt nyttår.. :)

Spennende å høre utfallet av dette og en eventuell tur til Roma.
Klarer du å få igjen +32.000.- for denne, så er det i så tilfelle oppsikts vekkende i min snevre ur-verden.
 
To buy or not to buy

Ble ikke lettere til sinns av den rådende stemningen her, tror jeg lar handelen gå uten meg :)

Klokken bør koste 32 men jeg tviler på 25 selv. Dessverre visste jeg vel dette, hadde bare lyst på det andre som ligger i byttet :)

Takker for innspill og realitetsorientering, alltid greit å få svar.

Tidvis
skuffet