Verdi på en Rolex oyster perpetual datejust 558 ?

Medlem
16. jan. 2013
Innlegg
16
Dette er klokka til en kamerat av meg som han har arvet. Han tror den ble kjøpt ny på 90-tallet. Jeg har kun sett et dårlig mobilbilde av den, og er ny i dette gamet, så jeg aner ikke hva den kan være verdt. Klokka er i stål så vidt jeg vet. Det er ikke papirer og eske på den, så her det ble dessverre veldig sparsomt med info.

Jeg har prøvd å google litt, men med så lite info og null kunnskap, så ble ikke dette lett.
 
558 er nok referansen til end link.
Fin klokke forøvrig. Korrekt modell og serienr finner du mellom "lugsa", men da må du ta av lenken ;)
Verdi? 12-15 ish alt etter stand
 
Det ligger en hel del Datejust til salgs på Finn.no. De kan gi en pekepinn om verdi. Et søk på "Datejust" på Watchrecon.com gir også en god ide om det internasjonale markedet. :)

Reell salgspris ligger vel ofte noe lavere enn det som selger annonserer. Prisen påvirkes også av tilstand, eventuell service og om den selges av en anerkjent forhandler. Et ur med ukjent historie, uten boks og papirer er naturlig nok i den lavere enden av prissjiktet.

Mellom lenkefestene vil du også finne et serienummer, som gir produksjonsåret.

Datejust er en flott klokke, som passer i de fleste sammenhenger.
 
Redigert:
Takker for svar begge to :) Jeg fikk tilsendt bilde nå, så da kan det hende det er lettere å se noe. :)


 
Takker for svar begge to :) Jeg fikk tilsendt bilde nå, så da kan det hende det er lettere å se noe. :)

Utifra bildet ser den ut til å være i god stand, og ekte vare såvidt jeg kan bedømme.

Sekstallet er åpent ("krøllen" går ikke helt inn i sekstallet) så den er nok fra før ca 1993. Rolex gikk over til "closed 6 & 9s" ca 1990-93.

Neppe noe som påvirker verdien, men mange foretrekker denne litt mer spesielle vintage datefonten.

Oysterlenke, som denne har, er vel også noe mer ettertraktet enn Jubilee. Selv om det også er smak og behag.
 
Redigert:
Tusen takk igjen! Jeg skal overbringe infoen til eier. Jeg får i grunn litt lyst på den selv jo mer jeg ser på den. Men så har jeg jo forsåvidt nettopp kjøpt to Omegaer og.. Hmm..