Verdi på PAM111?

Medlem
11. jan. 2015
Hei,

Jeg har en fin PAM111, som har ligget ubrukt i boksen sin i snart 6 år. Jeg bruker den rett og slett ikke lengre.

Med klokken medfølger det original boks, skrutrekker, ubrukte originale remmer i skinn og gummi, + to OEM remmer som jeg har brukt. I tillegg medfølger garantipapirer etc. Mao. klokken er et full-set.

Klokka har vært på service denne uken og fremstår som hel og fin. Noen hairlines etc, men ingenting vesentlig.

Ser at det fortsatt går an å få tak i PAM111 helt nye, selv om de ikke selges/produseres av Panerai lenger
. Nypris ser ut til å være ca 58 000,-

Jeg luftet stemningen for salg på klokkeriet, og de antydet en pris på mellom 40-45k.

Så; hva tenker dere klokken min er verdt hvis jeg skal vurdere å selge den?

• Liker
Reaksjoner: Amund og Bestiarara78
Den er verdt det noen er villig til å betale for den.
Men det er vel mulig å søke opp i KS og se hva de har gått for?
Høres dog ikke så pissetrengt ut med 35-40k.

• Liker
Reaksjoner: Gubben11
Nå har eg ikkje noko salgserfaring å skryte av, men om eg hugsar rett vart det lagt ut ein PAM111 for rundt 6 månader sidan med nokre ekstra reimer og slikt for o.l. same pris, så om den er nyservet og klar til ny eigar virker det som ein fornuftig pris. Kan ikkje spekulere i evt. prisoppgang pga. slutta produksjon, om der framleis er nye å få tak i så vert det vel heller i framtida.

En full pakke nyservet 111 ville jeg priset til 46K

Kanskje litt for mye?

Ikke at jeg nødvendigvis vil si at du tar feil, men hvordan har du kommet fram til akkurat den summen? Hvorfor 46' og ikke f.eks. 45'?
Jeg synes forresten det høres litt høyt ut. Tror nok kanskje 40' er nærmere reell pris, men you never know.

+1

Jeg har eid en 111 serial N full set i 9/10 stand og solgt for 1 og 1/2 siden her i Norge for 40k.
Jeg tror at riktig pris for den er ca det samme, +1k / -1K

• Liker
Reaksjoner: Xalle
Kanskje litt for mye?

+1

Jeg har eid en 111 serial N full set i 9/10 stand og solgt for 1 og 1/2 siden her i Norge for 40k.
Jeg tror at riktig pris for den er ca det samme, +1k / -1K
Nå er den jo nyservet og jeg regner med at pris på dette ligger på 4-6k avhengig om hva som er gjort. Baseprisen uten service vil jeg anta ligger 42-43k

Videre er prisene fra du solgte for 1,5år siden Stefano ikke realistiske idag, ettersom generell pris har gått opp på hele PAM linja

Men for all del, jeg sier ikke at dette er fasit, bare hva jeg hadde priset den til her. En 111 nyservet er en flott og ettertraktet PAM med mye DNA

• Liker
Reaksjoner: Bestiarara78
Jeg er e og med deg borrate de en ting.
Service er en del ab klokkelivet og Man kan ikke belaste en service på endelig pris.
Dette er bare mitt synspunkt ;)

111 er en av mine favoritt "base" modeller også! Men som @Qwestern sier det er lov å prøve å legge den ut til 50k. Du får se på respons! Litt synd uansett at du selger den. Jeg bare håper i favør til en ny pam ;)

• Liker
Reaksjoner: Qwestern og UJU
Solgte en fullset 111 i oktober i fjor. Den hadde en liten ding på kassen som jeg opplyste om i annonsen og som folk hang seg veldig mye opp i ved salg - selvfølgelig :) Jeg vil nok påstå at den ble tillagt uforholdmessig mye opmerksomhet, for sant å si var den nesten umulig å se. Bortsett fra den var klokken temmelig strøken. Fikk kontantbud på 42k her på på TS, men endte opp med spennende byttehandel som jeg verdsatte omtrent likt. Vil tro en strøken, nyservet 111 burde kunne oppnå noe mer. F.eks 44-46k, som også har vært nevnt her lenger oppe.

Jeg er e og med deg borrate de en ting.
Service er en del ab klokkelivet og Man kan ikke belaste en service på endelig pris.
Dette er bare mitt synspunkt ;)

111 er en av mine favoritt "base" modeller også! Men som @Qwestern sier det er lov å prøve å legge den ut til 50k. Du får se på respons! Litt synd uansett at du selger den. Jeg bare håper i favør til en ny pam ;)

Takk for det! Jeg har lagt den ut nå, virker som om rundt 46k virker å være riktig nivå. Går den noen tusen lavere eller høyere er det helt greit. Jeg har nesten ikke brukt klokken da den rett og slett er for stor for meg. Men nå ble det en JLC denne gangen :)