Verdigjenstandforsikring

Medlem
8. mars 2008
Innlegg
741
Sted
Oslo
Jeg har tegnet en egen veridgjenstand forsikring for min første klokke (verdi rundt 25') som jeg betaler nesten like mye i året på som for min innboforikring på et MYE høyere beløp.

Nå har jeg skaffet meg 2 nye klokker og ønsker selvfølgelig ikke å betale nesten 2' i bare forsikring på disse ?? jeg synes det virker dyrt ?....hva gjør dere ? noen ideer ? Er det sånn det skal være ?

Takk for svar...
 
Jeg har verdigjennstandforsikring på èn klokke til verdi av litt over 62 laken, betaler litt under 600,- i året..
 
eazy123 skrev:
Jeg har verdigjennstandforsikring på èn klokke til verdi av litt over 62 laken, betaler litt under 600,- i året..


Jeg har lenge trodd at det selskapet jeg bruker, Enter forsikring, er blant de billigste på slikt, men det du viser til er en del rimeligere! Kan jeg spørre hvilket selskap du bruker ?
 
BRIO1368 skrev:
eazy123 skrev:
Jeg har verdigjennstandforsikring på èn klokke til verdi av litt over 62 laken, betaler litt under 600,- i året..


Jeg har lenge trodd at det selskapet jeg bruker, Enter forsikring, er blant de billigste på slikt, men det du viser til er en del rimeligere! Kan jeg spørre hvilket selskap du bruker ?

Jernbane Personalets Bank og Forsikring. De slår de fleste i pris, men kun for de som jobber i jernbanen.
 
Jeg har forsikring på hele samlingen.
Assurandør er Tryg Vesta.
De har veldig bra ordning.
Krever kun oversikt over samlingen og kjøpesum på urene.
Premien blir satt i forhold til ansakffelsesverdi. :D
 
Har brukt bankboks som tyveriforsikring så langt. En litt tungvindt ordning selvfølgelig. Har vurdert å skaffe meg en slik forsikring jeg også. Hvis nautilus tillater det vil jeg gjerne spørre:

Dekker ikke innboforsikring noe ved innbrudd/brann?

Hvor stor prosentandel av samlingens verdi er det vanlig å betale i årspremie?

Og hva dekker egentlig en slik forsikring? :)
 
Innbo dekker innbrudd og brann. dette har jeg sjekket opp. Ekstra forsikring i tillegg ser jeg som litt unødvendig med mindre du har et ur som er dyr som en middels bil.
Fordelen er likevel at du er dekket om du er ute å sykler en dag og går på snørra og ødelegger uret ditt.
 
Innboforsikring dekker som oftes enkeltgjenstander opptil 25000,- hvis de er dyrere bør man forsikre. Det samme gjelder reiseforsikring, så blir man ranet dekkes kun den summen. Det er viktig å huske på at hvis man mister eller glemmer igjen uret gjelder ikke forsikringen.
Jeg har tegnet 2 stk. forsikringer for ur som er verdt 83000,- og 47000,-, betaler kr 1500,- i året hos gjensidige. Da er urene dekket i hele verden og jeg trenger ikke å være bekymret når jeg er ute å reiser :) I dekningen er det også skadeforsikring, hvis jeg skulle feks. falle og skade uret.
 
Kanksje på tide å sjekke andre tilbydere :?
Min premie er på 12.000 i året :oops:
 
Jeg betaler hele 117 kroner året for å forsikre klokken min. Verdien på klokken er satt til 32000.
Gjennom forsikringsselskapet SOLID forsikring.
 
Bankboks høres litt tungvint ut eller ?? :D

Trodde også innbo kun dekket opp til et visst beløp, og siden alle mine 3 klokker er over dette beløpet har jeg følt at jeg trengte mer....dekker reiseforsikring enekltgejnstander over 6000,- ?? det visste jeg ikke, må nok sjekke litt.

Virker som jeg bør ta en telefon til SOLID ?? betaler nå 350 i året på en klokke med verdi på 28'.

Takk for all hjelp.

8)