Verdivurdering av Jaeger-LeCoultre?

Medlem
6. des. 2018
Sted
Telemark
Hei,

noen her med kunnskap om denne klokkens verdi?

Under logoen står det et 8-tall og under det igjen står det "SWISS". Under klokken står tallene 348.
Høyde: ca. 163 mm
Bredde: ca. 111 mm
Vekt ca 1,4 kg

Se vedlagte bilder.

Vedlegg

• IMG_4512.JPG
    IMG_4512.JPG
    145,2 KB · Visninger: 0
  • IMG_4513.JPG
    IMG_4513.JPG
    106 KB · Visninger: 0
  • IMG_4515.JPG
    IMG_4515.JPG
    136,9 KB · Visninger: 0
  • IMG_4517.JPG
    IMG_4517.JPG
    126,2 KB · Visninger: 0
Utrolig kul!

Søk etter "Jaeger-LeCoultre mantel clock art deco" eller "Jaeger-LeCoultre table clock art deco"
og du finner noe som likner.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: kaanneh
Morsom klokke!
("Eller gøy klokke", som det heter på nynorsk).

Det er en tid siden slike klokker var mekaniske. Den kan nok være en del år gammel, men jeg ville ikke bestilt sydentur.

Det er som regel kostbart med service (blir fort over tre tusen), og eventuelle slitedeler kan være vanskelig å få tak i. Derfor vil det være ytterst avgjørende for verdien hvordan denne går. Jeg vil tippe at den ikke har vært i jevnlig bruk og at du ikke vet noe om servicehistorikken.

Veldig morsom, i alle fall.
Jeg ville spandert service og hatt den på hyllen i stuen. I alle fall dersom den har familiær historie eller affeksjonsverdi.

8

• Liker
Reaksjoner: kaanneh
Hvis du søker på JLC "baguette skeleton clock" så finner du lignende
eksemplarer. Interessen for disse klokkene har økt i de senere år. Og den
er nok verdt noen tusen hvis den tikker og går:)

Men du må nok ut på det internasjonale markedet for å realisere best pris.

• Liker
Reaksjoner: kaanneh og Grendel
Takk for svar! Helt enig i at klokka er morsom og den tar seg godt ut i hylla der den står og går. Min mor fikk fikk den av sin onkel for en ti års tid siden og den har ikke vært på service siden da, aner ikke noe om tiden før det. Den blir nok stående der den står inntil videre så får vi se om ikke jeg tar en service på den og kanskje de kan si noe mer om den da :)