Verdivurdering Omega

Medlem
2. jan. 2015
Hei,

jeg er temmelig blank når det kommer til klokker, men jeg har arvet en Omega etter bestefar. Det er uaktuelt å selge den, men av nysgjerrighet lurer jeg på hva den er verdt, og om noen kan fortelle meg litt om modellen. Når man ikke har peiling er Omega som å navigere i en jungel...

Jeg vet at reimen er byttet ut, men ellers skal den være original.

Jeg legger ved noen bilder.

På forhånd takk!

Hilsen
Nybegynner

Her vil utvilsomt andre mer Constellation-kyndige her inne kunne gi en mer pressis mening, men utfra hva jeg kan se så er det samme type Constellation som Elvis hadde, og da en Omega Constellation Calender fra et sted rundt `60-tallet. Ser at andre tilsvarende, riktignok på skinnrem, selges for mellom 6-7000,- sånn ca på det internasjonale markedet (raskt googlet og ikke sjekket så grundig).
Din ser ut til å ha fått byttet krone til en som vel ikke er helt riktig for denne modellen, så det kan jo være noe som trekker noe ned. Lenken ser jeg ikke hva slags merke er, så om det er en Omega kan det nok gi en noe høyere pris, men er nok ikke noe massivt gull, men i beste tilfelle 14 eller 18karat. I tillegg så er jo urvekets stand vesentlig for verdi her, så her må nok baklokket av for å sjekke tilstand.

Du får sikkert andre mer pressise og bedre svar her enn mitt, men kan nok uansett være en ide å ta den med til en urmaker og få tatt en sjekk bak lokket og en service. Får du et estimat hos en urmaker så er ikke nødvendigvis det samme som man kan forvente å få ved et salg dessverre. Og godt at den ikke skal selges, for slike med litt historikk og affeksjonsverdi, angrer man bare sårt om man skulle finne på å selge.

Lykke til!

Her vil utvilsomt andre mer Constellation-kyndige her inne kunne gi en mer pressis mening, men utfra hva jeg kan se så er det samme type Constellation som Elvis hadde, og da en Omega Constellation Calender fra et sted rundt `60-tallet. Ser at andre tilsvarende, riktignok på skinnrem, selges for mellom 6-7000,- sånn ca på det internasjonale markedet (raskt googlet og ikke sjekket så grundig).

En Constellation som selges nå for ca kr 6-7000 på det internasjonale markedet vil ha et behov for overhaling, dvs ca kr 3000+ i tillegg. Gjennomsnittprisen for en Constellation i dag som er i god stand er ca kr 9.000+...