Verktøy - "flattjern"?

Medlem
14. sep. 2011
Innlegg
63
Sted
Norge
Jeg har denne pakka, trenger minste "flattskrujernet" som er 1,4mm for å skru opp lenken på min Steinhart. Men kvaliteten er som prisen, lav! Finnes det noe kvalitets flattjern på 1,4mm å bestille noen steder? Feks ebay?
 
Takk for tips og link!

Har du testet den? Det er ikke sånn at det flate partiet gir etter når man skrur inn en skrue, på billigsettet så er den jo helt vridd etter å ha prøvd å stramme til skruen. :)
 
Bergeon lager stort sett bare kvalitetsverktøy og er "klokkeverktøyenes Mercedes".

Et tips, uavhengig av hva slags verktøy du bruker, er å varme opp lenken litt med en hårføner eller varmluftspistol. De fleste produsenter benytter litt Loctite eller lignende ved montering, og varmen gjør skruene litt enklere å løsne.
 
Takk for tipsene, da bestiller jeg Bergeon og låner fruens hårføner i fremtiden om det problemet skulle dukke opp:)
 
Bergeon lager stort sett bare kvalitetsverktøy og er "klokkeverktøyenes Mercedes".

Et tips, uavhengig av hva slags verktøy du bruker, er å varme opp lenken litt med en hårføner eller varmluftspistol. De fleste produsenter benytter litt Loctite eller lignende ved montering, og varmen gjør skruene litt enklere å løsne.


Har satt inn et ledd på flere av mine Rolex lenker, bør jeg bruke Loctite på dette? Ellers var det et godt tips med føner som jeg vil ta med meg
 
Har satt inn et ledd på flere av mine Rolex lenker, bør jeg bruke Loctite på dette? Ellers var det et godt tips med føner som jeg vil ta med meg

Loctite er aldri dumt, det er en billig forsikring. Bare sørg for å bruke den rette typen, trår du feil kan skruen bli svært vanskelig å få ut igjen ;)

Den vanligste å bruke på klokker er den blå, den røde bør du holde langt unna. Iallefall til dette formålet.
 
Redigert:
Loctite er aldri dumt, det er en billig forsikring. Bare sørg for å bruke den rette typen, trår du feil kan skruen bli svært vanskelig å få ut igjen ;)

Den vanligste å bruke på klokker er den blå, den røde bør du holde langt unna. Iallefall til dette formålet.



Takk for tipset. Bruker en del rød Loctite på motorbåten, og det hadde vært lett for meg å ta den, men skal da gå til anskaffelse av blå, samt bestille skrutrekkeren det er henvist til over