Vet ikke helt om denne natoen passer Speedyen... Hva tror dere?

Medlem
7. sep. 2013
Som tittelen sier, er jeg usikker om jeg liker denne natoen på Speedyen. Hva tror dere?

Smak og behag: Jeg syns JA. Hvorfor ikke siden den er hvit/svart som den Speedy?
Men man bestemmer selv...

På Den SM300 også

Jeg kjøpte den pga den var svart og hvit. Når jeg tok den på tenkte jeg den var litt for svart og litt for hvit. Men tror det bare er at jeg har gått med Bond-natoen en lengre periode og er så vant med den. Bli mer og mer vant til den nye, så bare overbevise meg :)

Jeg kjøpte den pga den var svart og hvit. Når jeg tok den på tenkte jeg den var litt for svart og litt for hvit. Men tror det bare er at jeg har gått med Bond-natoen en lengre periode og er så vant med den. Bli mer og mer vant til den nye, så bare overbevise meg :)

Speedy-Pro sin tallskive er svart som en fanden men vises lysere/mørkegrå ut på noen måte: Og jeg mener at det er den Hesalite(plexiglass) kristall som gjør det i naturell lys. Men man kan se at under en flash, den blir helt svart igjen.
Hesalite filtrerer sol lyset på noen måte med en gul tone.
Jeg fikk også samme inntrykk som deg med den rem på begynnelse: For mye kontrast...
Derfor også den Speedy-Pro(med Hesalite) passer så bra med grå remmer.
Man forstår det fullstendig når man holder en Speedy Co-axial(9300) med sin tallskive som ser helt svart ut: Safir krystallen er helt nøytral i farge og lyset reflekterer den svarte farge på en naturlig måte under den.

Tommel opp fra meg.
@Hammerfjord, takk for utførlig og god kommentar. Antar at du er spot-on i dine antagelser.
9300 er meget anvendelig. Har den nå på en gylden/tan kroko-rem. Ser helt smashing ut spør du meg.

Redigert av en moderator:
Det gir en "vintage touch" på en ganske ny modell...
Ikke helt min stil men det var ikke dårlig heller.
Sikkert bedre under naturlig lys.
Har du prøvd Nato på den?

Redigert:
Det gir en "vintage touch" på en ganske ny modell...
Ikke helt min stil men det var ikke dårlig heller.
Sikkert bedre under naturlig lys.
Har du prøvd Nato på den?

Har ikke prøvd Nato, ser ut som jeg må teste det.

Bruker du 20 eller 21 mm? (Det er jo veldig mye enklere å få tak i 20 mm. enn 21 mm).