Viccerns klokkeboks med tilhørende utskiftninger

Medlem
5. mars 2013
Sted
Ningbo, China
Etter lang frekventeringstid med mange klokker både ut og inn, er det på tide med en samletråd med de klokkene som har vært og er i boksen per dags dato.

Dette er nok det beste samlebildet jeg har, selv om det har vært andre klokker både før og etter denne sommerdagen i 2013.
LGDaIpx.jpg

Galskapen startet I 2006 med en 42mm D&G quartz som jeg brukte hver eneste dag I to år. Den var en konfirmasjonsgave fra min kjære mor og vil nok for alltid bli liggende I klokkeskuffen. Som fersk student i Oslo ble påvirkningen av materielle goder stadig sterkere og en Seiko SND255P1 tok over plassen på håndleddet. En klokke jeg i den tid synes var ekstremt kul. Denne ble solgt for noen skarve hundrelapper til et kjent fjes på sonen
yt2BwIQ.jpg

Jeg flyttet til Kina og før kinesisk nyttår med én måned på stranden trengte jeg en ferieklokke. Jeg svingte innom Swatch i Shanghai å plukket opp den kanskje vanligste/kjipeste modellen de hadde å tilby, avbildet i boksen ovenfor. Den har blitt brukt masse på strandferier, den eneste ulempen er at det er helt umulig å se hva klokken er etter kl 17 :D

Etter oppholdet i Kina var det tilbake til hverdagen i Oslo. Det var veldig bittert og som plaster på såret plukket jeg opp en flott klassiker hos Branaas. En omega i stål fra 1963. Jeg falt pladask for patinaen og det var her øynene endelig åpnet seg for hvor mye flottere de eldre urene var. Den har blitt brukt flittig på alle typer forskjellige remmer inntil den forsvant i desember, til en annen goodguy på sonen.
2wyVHaW.jpg

kTegeFf.jpg

Etter registrering her på sonen skjønte jeg fort at jeg "trengte" en skx009. Den ble bestilt fra creationwatches og en SND255P1 fikk følge med. En morsom liten klokke som gjør seg godt til trening og andre ymse aktiviteter

qKVMdAS.jpg

zveLlKJ.jpg

Min farmor skjønte etterhvert at klokker var noe som opptok meg og jeg fikk min farfars gamle Olma som han brukte hver eneste dag. Etter et glassbytte og service synes jeg den ble en fin liten klokke som brukes i familieanledninger
AbRSJdb.jpg

Jeg snublet over denne på et annet klokkeforum å sendte straks en bestilling til fabrikken i Kina. Seagull 1963 er et morsomt ur til en billig penge. Med den flotte skiven og min fartstid i Kina vil nok denne beholde plassen i boksen
8dx2PKu.jpg

16 mai 2013 satt jeg på skolen og brukte (for mye) dyrbar tid på klokkeannonser. Branaas la ut en Rolex Precision 6426 fra 1967 som kom på en nærmest ubrukt 78350 oysterlenke fra '84, den perfekte klokke for 17 mai! :)
JZkcSyJ.jpg

Mjpm30q.jpg

Den måtte dessverre vike unna da flytting til utlandet sto for døren og behovet for kapital oppsto.

En gammel Citizen diver dukket plutselig opp i posten. Den ble kjøpt en sen kveld fra Ebay og hadde egentlig gått i glemmeboken. Vet ingenting om den men har deilig patina og er morsom på nato!
78yrkm1.jpg

Etter lesing opp og ned på sonen og kartlegging av aktuelle kandidater, falt valget endelig på den første ordentlige, ordentlige klokken. Jeg var på tidspunktet, og er fortsatt veldig svak for jubilee - og da var GMT det eneste riktige valget. En 16750 kjøpt hos Bjerke i '84 med masse bruksmerker og patina som i utgangspunktet aldri skal ut, men man vet jo aldri med denne sykdommen.
Lw8TpLa.jpg

PK4ixye.jpg

I november meldte angsten seg på nytt og en Seiko Skyline 20 ble kjøpt av en samler fra Singapore. Kul klokke som gjør seg godt på både lenke og rem
Vnl28ZQ.jpg

Som klapp på skulderen for å ha overstått første halvår av masteren dukket det opp en Speedy reduced 3510.50, kjøpt av goodguy her på sonen. Den er helt perfekt for mine pinglete håndledd og blir så absolutt værende i lang tid fremover!
uAx4Gdx.jpg