Viktigheten av nøyaktighet

Frekvensen på det testede uret var 21.600. Ingen komplikasjoner (utover dato), og en gangreserve på (muligens over gjennomsnittet, men ikke hæla i taket) 60 timer. Jeg mener selvsagt ikke at alle AP er noe dritt, men ble lettere sjokkert over det store avviket. Hadde det vært en billig Orient (eller en überkomplisert perpetual calender e.l.) hadde jeg nok ikke reagert på det, men det er snakk om en stålklokke uten komplikasjoner med en veiledende pris på 127.200,- (113.195,- hos urverket). Når den eneste funksjonen i klokken er å vise tiden så forventer jeg at den ihvertfall gjør DET bedre enn Steinharten min. :cool:

Jeg er helt enig med deg. En klokke i den prisklassen bør prestere bedre.
 
Enig her, jeg forventer bedre resultatet av en top produsent som AP når det kommer til nøyaktighet. De skal jo være en av de beste og da holder ikke slike resultater, selv om det er x antall karat gull i rotoren;)

Selvfølgelig er det sikkert mulig med regulering etc, og det er mulig det var et "dårlig" eksemplar, men jeg ble litt skuffet når jeg leste testen. Dog er klokkene lekkre som fy og produsenten klinger godt i ørene:)


@Sponon: Omega leverer meget gode testresultater med sine nye urverk! Og Caliber 9300 gjorde det meget bra i WatchTime, både med og uten Chrono i gang:)

54d09ef8-6e77-f44f.jpg
 
Jeg er opptatt av at klokkene min går presist, men vil heller kanskje prise forutsigbarhet/pålitlighet (selvsagt et resultat av presisheten).
Det gjør meg svært lite forskjell om min klokke går +-2 eller +-5 sek per dag og krone opp eller ned - men jeg vil kunne gå en uke med samme ur på hånden og allikevel stole på at den ligger på rundt minuttet over eller under riktig tid.

Jeg har ikke hatt morsommere urverk enn Seikos 4R15/7S26 og ETA2824 men alle de har oppfylt kravene.
Needless to say at skulle jeg i sluttet på uken summere syv dagers bruk med en flunkende ny AP som at den går en minutt off skulle jeg bli dritsur.
 
@Sponon: Omega leverer meget gode testresultater med sine nye urverk! Og Caliber 9300 gjorde det meget bra i WatchTime, både med og uten Chrono i gang:)

54d09ef8-6e77-f44f.jpg

Ja, det stemmer. Kjempebra urverk av OMEGA (les forresten post nr 18 ) ;)

Stemningsbilde on topic:

859a8064.jpg
 
Min nesten 50 år gamle Universal Geneve Polerouter gikk +3 sekunder på 30 dager. Ikke per dag - totalt. Jeg bar den på hånden hele dagen, og justerte tiden med krone ned om natten ved behov. Denne nøyaktigheten betyr svært mye for meg. Unøyaktighet betyr slett kvalitet og/eller dårlig regulering.
Gleden ved et ur øker kraftig når verket går nøyaktig.