Vinglepetter

Grand Seiko eller Omega AT?

  • Grand Seiko SBGR081

    Stemmer: 15 22,1%
  • Grand Seiko SBGR081

    Stemmer: 12 17,6%
  • Omega AT 231.10.42.21.02.001

    Stemmer: 13 19,1%
  • Omega AT 231.10.42.21.06.001

    Stemmer: 28 41,2%

  • Antall stemmer
    68
Medlem
27. juli 2013
Innlegg
8
Jeg har ennå ikke kjøpt meg en ny klokke etter tråden jeg laget sist rett og slett fordi jeg er en vinglepetter.

Jeg har kommet frem til at jeg ikke klarer å vente lenger på IWC's nye Aquatimer og har derfor tenkt å bestille/kjøpe en klokke slik at jeg har den til juleaften.

Jeg har kommet frem til at jeg enten skal ha en Omega AT eller en Seiko GS.
Klarer heller ikke å bestemme meg om jeg skal gå fort sort eller hvit.

SBGR081 | Grand Seiko | SEIKO WATCH CORPORATION
SBGR083 | Grand Seiko | SEIKO WATCH CORPORATION
Seamaster Aqua Terra 150 M Omega Co-Axial 41.5 mm - Steel on steel - 231.10.42.21.06.001
Seamaster Aqua Terra 150 M Omega Co-Axial 41.5 mm - Steel on steel - 231.10.42.21.02.001

Kan dere være så snille å hjelpe meg med å ta det riktige valget? Hva er det lureste valget hvis man kun skal ha en klokke som går til alt?

Edit: Ser at jeg har klart å skrive Grand Seiko SBGR081 på begge valgene.
Andre valg skulle ha vært Grand Seiko SBGR083. Hvordan endrer jeg på det?
 
Redigert:
Hadde vel ikke trodd at jeg skulle blitt så klokkekonservativ at jeg uten videre går for Omega over Grand Seiko, men slik har det altså blitt. Eller var det omvendt ...

Jeg har ingen rasjonelle argumenter for min Omega-stemme, men fy flate så fin den er.
 
GS er nok det djerve valget, mens AT nok er det trygge og mer trauste valget. I utgangspunktet ville jeg derfor valgt AT... Samtidig liker jeg ikke helt panel-skiven til ATen. Så kanskje hadde jeg valgt GS likevel :confused: Uansett, valget mitt hadde blitt sort skive :)
 
100% enig med @Dr. Fiddy sort over hvit skive any day.
Og som det er sagt - GS hvis du er djerv og AT konservativ (på en mange måter god måte)
Jeg stemte sort AT
 
Redigert av en moderator:
Jeg stemmer for det femte alternativet (som du har glemt å ta med) - AT med blå skive. Det er noe med den blåfargen som er helt magisk, på samme måte som (men uten sammenligning forøvrig) Sub LV.
 
Hvit AT. Det er noe med bredden på lugsene til denne GS'en som ikke helt appellerer til meg.

Selv hadde jeg vurdert 38,5mm-versjonen av AT også, men det kommer jo helt an på klubbestørrelsen din :)
 
Hvit tallskiver gir mer volume: Ser større ut enn de svart etter min mening.
Blå over hvit er konge: GS hvit tallskive med blå sekundviser er den jeg går for.
Mer 100% in-house umulig vanskelig å få tak i for det pris!
Seiko lager ALT selv for GS fra det jeg vet...
 
Jeg stemte for sort AT, men hvis jeg skulle hatt en selv ville jeg gått for Ryder Cup versjonen. Den er RÅ! :D

I present to you; Captian`s watch:

OMEGA Watches: Seamaster Aqua Terra Captain's Watch


23110422102002-carousel.png
 
Takk til alle dere som har stemt.

Hammerfjord: Har ikke Omega AT inhouse verk? Forhandleren jeg har vært hos for å prøve denne klokken fortalte at den har en inhouse verk.

Jellke: Et godt alternativ. Kunne jeg valgt den uten rød skrift hadde den vært en god kandidat. Liker blåe visere på hvit skive.

UJU: Enig at det ikke er et spenstig valg men det er vel lurt når man kun skal ha en klokke som passer til alt?

Ser at Pollen er ganske jevn. Har fremdeles ikke klart å bestemme meg.

Foreløpig ser det slik ut i mitt hode per i dag:
1. Omega AT Sort/SBGR081
2. Omega AT Hvit
3. SBGR083


Går det an å få prøvd Grand Seiko i Norge?
 
Min stemme går til GS med sort skive! Har ingen rasjonelle argumenter, men syntes bare denne tar seg best ut av de aktuelle kandidater. :)
 
Takk til alle dere som har stemt.

Hammerfjord: Har ikke Omega AT inhouse verk? Forhandleren jeg har vært hos for å prøve denne klokken fortalte at den har en inhouse verk.

Jellke: Et godt alternativ. Kunne jeg valgt den uten rød skrift hadde den vært en god kandidat. Liker blåe visere på hvit skive.

UJU: Enig at det ikke er et spenstig valg men det er vel lurt når man kun skal ha en klokke som passer til alt?

Ser at Pollen er ganske jevn. Har fremdeles ikke klart å bestemme meg.

Foreløpig ser det slik ut i mitt hode per i dag:
1. Omega AT Sort/SBGR081
2. Omega AT Hvit
3. SBGR083


Går det an å få prøvd Grand Seiko i Norge?

Ja, Omega caliber 8500 er in-house.
Men som mange andre aktører på banen i Sveits er ikke Omega 100% in-house siden noen elementer i klokkene stemmer ikke fra Omega eller Sveits, men noen andre leverandør.
Det kan bli alt mulig: Crystal, pakning, tallskiver, visere, bezel insert etc… Som kan ofte komme fra andre land.
Seiko har lært seg med GS å få lagt alt for seg selv: I Japan med sine Seiko fabrikker.
Det er kanskje ikke så relevant på kvalitet men i praksis, siden veldig få kan skrytte seg om å bli 100% in-house, kan vi si at GS er det nærmest du kommer til det uten å selge en nyre.
Nokka for de "purists" eller klokke maniacs som ville vite at ALT er Sveitsisk, Tysk eller Japansk etc…
Det er vanskelig å finne nå og betales med skyhøy priser i Sveits.