Vinglepetter

Grand Seiko eller Omega AT?

  • Grand Seiko SBGR081

    Stemmer: 15 22,1%
  • Grand Seiko SBGR081

    Stemmer: 12 17,6%
  • Omega AT 231.10.42.21.02.001

    Stemmer: 13 19,1%
  • Omega AT 231.10.42.21.06.001

    Stemmer: 28 41,2%

  • Antall stemmer
    68
Jeg stemte på GS med sort skive. Men den hvite er nydelig også. Hvor er det du eventuelt bestiller GSfra? Jeg lurer på en selv. Jeg har en GS, men han jeg kjøpte fra i Japan, har ikke disse modellene.

Todda
 
Vet ikke hvilken som skal være GS med stort skive. MEn det er den jeg liker best. Rent subjektivt.
 
Jeg stemte på GS med sort skive. Men den hvite er nydelig også. Hvor er det du eventuelt bestiller GSfra? Jeg lurer på en selv. Jeg har en GS, men han jeg kjøpte fra i Japan, har ikke disse modellene.

Todda

Du får bestilt GS via Seikoforhandler i Norge :)
 
Takk for linken Hammerfjord!

Todda: Litt usikker på hvem som fører GS i Norge. Har fått et tips om å ta kontakt med Roll Hansen i Drammen.

Valget er nesten tatt. Det blir en GS med hvit Skive og blå sekundviser.

Litt usikker på om jeg skal gå for SBGR081 eller SBGH001. Noen tips?
 
Takk for linken Hammerfjord!

Todda: Litt usikker på hvem som fører GS i Norge. Har fått et tips om å ta kontakt med Roll Hansen i Drammen.

Valget er nesten tatt. Det blir en GS med hvit Skive og blå sekundviser.

Litt usikker på om jeg skal gå for SBGR081 eller SBGH001. Noen tips?

@straps - lag en poll? :mrgreen: :)
 
Redigert av en moderator:
Tror ikke jeg skal lage noen flere poll. Klarte jo ikke det første gangen:D

Hva er forskjellen på disse to modellene når det det gjelder verket? Ser at det er noen kosmetiske forskjeller på disse to modellene.

Ser at SBGR081 er en Limited edition? Er det en fordel eller en ulempe? Hvordan er det med service og deler i fremtiden?
 
Tror ikke jeg skal lage noen flere poll. Klarte jo ikke det første gangen:D

Hva er forskjellen på disse to modellene når det det gjelder verket? Ser at det er noen kosmetiske forskjeller på disse to modellene.

Ser at SBGR081 er en Limited edition? Er det en fordel eller en ulempe? Hvordan er det med service og deler i fremtiden?

I denne tråden blir de to modellene sammenlignet. Mange fine bilder også.

SBGH001 har et highbeat-verk (9S85). Det vil si at den tikker 36000 ganger i timen mot det mer vanligere 28800. Det får sekundviseren til å gli jevnere. Denne klokka er en del dyrere enn SBGR081.

[video=youtube_share;e_93DGBpbpI]http://youtu.be/e_93DGBpbpI[/video]

SBGR081 er en del av GS´ Historical Collection. Verket (9S65) i denne tikker 28800 ganger i sekundet. Det er modellen som er begrensa, ikke verket, så sånn sett vil du ikke få problemer med at den kommer i et begrenset antall klokker. Spørsmålet er vel heller hvor du skal levere Grand Seiko på service. I løpet av noen år får vi kanskje en forhandler med urmaker som kan disse verkene? Denne liker jeg veldig godt. Du har kanskje sett denne videoen?

[video=youtube_share;OOeZebyhKFA]http://youtu.be/OOeZebyhKFA[/video]

Har du vurdert Grand Seiko Springdrive? Som jeg har nevnt i en annen tråd: Denne synes jeg er nydelig. Og sjekk hvordan sekundviseren glir her:

[video=youtube_share;2ivkdGEYnho]http://youtu.be/2ivkdGEYnho[/video]

Lykke til med valget!

Todda
 
Redigert:
Hvit AT. Der er mitt valg. Kanskje konservativt? Men den er veldig flott. Artig med Co Axialen også!

Lykke til med valget!

:cool: