Vintage Certina DS-2

Andreaskh

UTESTENGT
Medlem
6. juli 2013
Innlegg
481
Sted
Oslo, Nordstrand
Hei, TS'ere

Jeg har en vintage Certina DS-2 produsert mellom 1968-1975. Tror denne er en av de eldre modellene. Urskiven er rødvin-farget, vil jeg kalle den. Referanse nr er: 5201 300, det vil si uten dato. Urverket i klokken er Certinas calibre 25-66, som er et fullstendig in-house fra Certina i denne perioden, og også et av de beste urverkene Certina har produsert.

Det jeg hovedsakelig lurer på, er hva disse går for. Fant en på ebay, med samme skive til 7000, men om dette er en realistisk markedspris er jeg usikker på, derfor spør jeg her. Disse virker uansett ettertraktene. Mitt ur vil jeg ikke si er i mint condition, men heller ikke godt brukt.

Ebay-annonse: http://www.ebay.com/itm/Mens-Antique-Watch-Certina-DS2-Vintage-Wristwatch-/400652122482?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item5d48ba3972

Noen bilder:

image_zpsf87f80b8.jpg
[/URL][/IMG]

image_zps122cffd7.jpg
[/URL][/IMG]

Beklager den dårlige billedkvaliteten, men med en iphone med oppripet linse, samt mine dårlige fotografegenskaper blir det som det blir.

Håper på noen svar, og god helg

Andreas
 
Redigert:
Vet ikke jeg, tror nok ikke det er noen etterspørsel. Jeg gir deg en hundrings for den ;)

Arrogante Ts'ere som deg, tar jeg meg for god for å bry meg om. Det er et ur med diverse treff på ulike forum, samt at de ligger mellom 2000-4000 på ebay i forskjellige varianter, da er det tydligvis etterspørsel :) Hadde ikke folk etterspurt, hadde ikke folk tilbudt heller ;)
 
Arrogante Ts'ere som deg, tar jeg meg for god for å bry meg om. Det er et ur med diverse treff på ulike forum, samt at de ligger mellom 2000-4000 på ebay i forskjellige varianter, da er det tydligvis etterspørsel :) Hadde ikke folk etterspurt, hadde ikke folk tilbudt heller ;)

Det var ment som en vits... En latter forlenger livet :)

Men fra spøk til revolver; klokken var kjempefin, jeg ville ikke kvittet meg med den hvis jeg var deg!
 
Redigert:
Det var ment som en vits... En latter forlenger livet :)

Men fra spøk til revolver; klokken var kjempefin, jeg ville ikke kvittet meg med den hvis jeg var deg!

Daså, beklager.. hatt en litt kjip i dag bare, så tok ikke kommentaren med akkurat humor. Ja, den er fin, men tror du det er noe etterspørsel etter den her inne? (Tåler å høre nei, dersom det er det du tror) :)
 
Daså, beklager.. hatt en litt kjip i dag bare, så tok ikke kommentaren med akkurat humor. Ja, den er fin, men tror du det er noe etterspørsel etter den her inne? (Tåler å høre nei, dersom det er det du tror) :)

Det er da ingenting å tape på å legge den ut på salg på salg/kjøps-delen av forumet, kan nok bare snakke for meg selv når jeg sier at jeg dessverre ikke har pengene til å kjøpe enda en klokke. :(


Ellers får du nok bare ha litt tålmodighet og håpe at noen med med kunnskap kommer med et svar :)
 
Redigert:
Ebay?

Du kunne jo sikkert lagt den ut på ebay med en litt "optimistisk" pris og så håpe på at noen biter/se på hva slags bud du får ;)
 
Redigert:
Du kunne jo sikkert lagt den ut på ebay med en litt "optimistisk" pris og så håpe på at noen biter/se på hva slags bud du får ;)

Hehe, får se hva jeg gjør. Egentlig syns jeg den er nokså fin, og jeg har det jeg trenger i en samling nå. Og penger vet jeg ikke hva jeg skal bruke på med mindre det er klær eller klokker, så da blir det å beholde den :mrgreen:

Men @DenEkteTim, dersom du senere skulle være interessert, kan du bare sende en pm, så blir vi sikkert enige om noe :)
 
Redigert av en moderator:
Synes DSene til Certina er fine, jeg, og de har jo litt historie også. Har en DS på vei inn, visstnok fra '69, og i pen stand. Regner med at den får en del armtid.
 
Realistisk pris 200 usd

Jeg er glad i Certina og har samlet mange DS og DS2. Jeg følger derfor med daglig på Ebay og vet ha de selges for der. Det er ikke 7.000,- (1.100 USD). Dette er fantasipriser som de aldri blir solgt for. Mange går i fella når de skal sjekke pris og verdi. Den høyeste prisen du finner som "buy it now" på Ebay er i 99% av tilfelle helt på jordet. Ofte har de klokkene vært listet i flere år.....

Skal du ha et realistisk og riktig prisbilde må du søke på "items sold" og "completed items". Da ser du hva DS2 faktisk er solgt for.

Jeg gjorde et slik søk nå, og fikk opp 44 stk DS2 solgt den siste tiden. Flere var rød slik som din. De aller fleste ble solgt for mellom 100 og 200 USD, altså 500 til 1.000 kroner. Noen få er solgt for opptil 400 USD.

Jeg kjøpte en lik din med grønn skive på et NURK- møte for 500,-

Gode nyheter hvis man skal kjøpe, men man blir ikke rik av å selge vintage Certina.

Det er knallgode klokker og veldig billig. Du får mye for pengene.

Mvh

Jarl