Vintage Certina ph200m

Medlem
21. okt. 2013
Innlegg
2
Sted
Bergen
Hei godtfolk!

Når denne plutselig dukker opp, hva gjør man da? Vet ikke noe om den. Bezel er stuck, slark i kronen, den går, bytter dato og har en GF lenke.

Selger man som den er eller bør man bruke noen kroner på den før salg? Eller kanskje man bare putter den tilbake i hvelvet og tenker det er kjekt å ha originalen til det Certina selger nå?

Takker for innspill til en som ikke er så bevandret i vintage.

IMG_20210308_174430415.jpg

IMG_20210308_172207427.jpg
 
Flott klokke!

Skal du selge ville jeg latt den være urørt. Hvis gjengene er gått
i krone/hals kan det et prosjekt å finne deler til denne.
 
  • Liker
Reaksjoner: TudORD
Skal du selge, selg as-is.

PH200 dukker opp relativt sjelden, og er attraktiv for vintage-samlere. Sett strøkne eksemplarer gå for rundt USD 3500-4000 internasjonalt. Din har litt slitne visere, trekker prisen ned. Original GF-lenke og det som ser ut som fint patinert lume bak et oppskrapet glass trekker prisen opp. Selv ville jeg beholdt den, og prøvd å få fatt i noen NOS visere. Kan være tricky, du kan uansett overleve med de som er på til du får fatt i noen nye slik jeg ser det.

Beholder du den, få den på service og poler glasset. Kul vintage!
 
  • Liker
Reaksjoner: TudORD
Hei dere, det kan jeg fortelle.
Jeg kjøpte klokken i mai i fjor. Den fikk en rens av urverket, bezel ble"frigjort" og smurt opp.Kronen ble delvis reparert - det var "teleskop vellen" som satt fast. Den virker nå, men jeg har ikke lykkes i å finne en ny (og riktig) krone. Klokken har vært hos urmaker(e) i ca 8 måneder for fiks og forsøk på å finne riktig krone. Den skrur inn, men ikke mange omdreininger.
Jeg har brukt den litt, og synes den er flott. Det er imidlertid den eneste Certinaen jeg har, og jeg er mest intr i vintage Omega. Derfor gjør jeg et forsøk på å selge den, eller bytte i vintage Omega.