Vintage Datejust? Fake?

GrimReaper

Støttemedlem
Medlem
30. des. 2016
Innlegg
6.555
Sted
Telemark
En av mine ansatte fant denne i en skuff etter sin mor. Jeg har ikke sett den i virkeligheten, bare på bilder. Cyclops skurrer veldig. Men resten er ikke jeg god nok på vintage til å vite noe om. Lenken er datert til 1978 hvis den er ekte.
Er det noen her inne som kan mer om dette enn meg? Og kan komme med en mening om ekthet. Kronen har satt seg, så den lar seg ikke trekke. Legger ved noen bilder.

Resized_Messenger_creation_B64A36FC-27FE-48F7-9DE8-18E2D3C1A6DF_17289969554461.jpg

Resized_20241015_142639_17289952093401.jpg

Resized_20241015_142718_17289952592731.jpg

Resized_Messenger_creation_482ED9D5-C009-4479-98DD-073B16DCD74B_17289954147451.jpg

Resized_20241015_144310_17289961990751.jpg

Det som skurrer mest for en vintageamatør som meg er cyclops ( kan være dårlig vinkel)
og at kronen på spennen ser litt for stor ut.

Takk for eventuelle innspill.
 
Redigert:
Ta av lenka og sjekk om serienummer står på ene siden kassa og ref.nr på andre siden.
Diameter på den?
 
Ta av lenka og sjekk om serienummer står på ene siden kassa og ref.nr på andre siden.
Diameter på den?
Jeg har ikke sett den selv annet enn på bilder enda, men jeg skal ta av lenken når jeg får sett den skikkelig. Hun aner ikke noe om klokker så hun er helt blank, men jeg vil tror det er en 31mm muligens.
 
Cyclops blir stor på små damemodeller, det samme gjelder krone - og merket på clasp.

Sammenliknet med litt tilfeldige bilder på nett, jeg blir ikke overrasket over om dette faktisk er «the real deal»!
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød
Cyclops blir stor på små damemodeller, det samme gjelder krone - og merket på clasp.

Sammenliknet med litt tilfeldige bilder på nett, jeg blir ikke overrasket over om dette faktisk er «the real deal»!
Det er det jeg også er i stuss på, men verken damemodeller eller vintage er min sterke side. Men jeg også begynner faktisk å tro at den kan være ekte. Skal bli spennende å se når lenken er av.
 
  • Liker
Reaksjoner: Consigliere
Baksiden på disse endlinks er typisk for, og tydelig tegn på fake...
Er det mer som tyder på fake?

Og hvorfor ta seg bryet med å lage claspen såpass detaljert. Dette er jo en hønngammal klokke uansett om den er fake eller ei. Trodde ingen ville tatt seg bryet med å gjøre resten såpass gjennomført og ikke ta med seg endlinks når de først skal forfalske. Dette er jo på ingen måte en ettertraktet modell heller så det er liksom så merkelig hele greiene hvis den er falsk.
 
Er det mer som tyder på fake?

Og hvorfor ta seg bryet med å lage claspen såpass detaljert. Dette er jo en hønngammal klokke uansett om den er fake eller ei. Trodde ingen ville tatt seg bryet med å gjøre resten såpass gjennomført og ikke ta med seg endlinks når de først skal forfalske. Dette er jo på ingen måte en ettertraktet modell heller så det er liksom så merkelig hele greiene hvis den er falsk.
Tipper den er ekte jeg, men for å være sikker så er det vel bare å ta den med til Bjerke å få de til å åpne den.
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Tipper den er ekte jeg, men for å være sikker så er det vel bare å ta den med til Bjerke å få de til å åpne den.
Ja, det er jo egentlig det. Men skal ta av lenken først. Står det serienummer og referansenummer der så får jeg ta den med meg inn for henne. Den må uansett ha en service hvis det viser seg at den er ekte.