Vintage datejust - hva kan jeg forvente

Medlem
26. sep. 2012
Etter de siste månedene her, med ny sub, doxasub og ikke minst omega vintage på hånden, har interessen for en vintage rolex begynt å melde seg, men fortsatt uten tung kjennskap til alle fallgruvene kan jeg trenge litt hjelp.

Hva mener folket om denne?
Rolex Date Stål "Vintage" Automatikk - FINN Torget
Ser for meg det kan bli kult på rett skinnrem. eks. hodinkee.

Set også på datejusten lumtec har lagt ut.

Kan jeg forvente en viss vanntetthet?
Tåler de fortsatt daglig bruk?
Hvor kikker jeg etter de beste kjøpene- vintage datejust stål er planen, hvis ikke en explorer 1 plutselig dukker opp.

Tusen takk for svar:)

Min 1603 fra 1966 er i daglig bruk til jobb, skole og fest. Legger den fra meg når jeg bader og trener.

Min 1603 fra 1970 er trykktestet til 5ATM. Men jeg føler ikke noe sterkt behov for å dusje og bade med den på armen.

Tusen takk for råd så langt.

Noen som har noen tips ift. finn annonsen - googlet navnet på selgeren og kom opp en litt rar historie fra utenlandske aviser, men er ikke nødvendigvis avgjørende.

Jeg vet ikke det er det normalt er akseptert å diskutere kjøp/salg annonser her, men kunne likevel trengt feedback på hva folket mener om denne:
http://www.tidssonen.no/forum/kj%F8p-og-salg-9/fs-rolex-datejust-1601-a-15483/

Ser ut som viserne kan se litt gåene ut, eller om det kun er bildet.
Ser jeg riktig er kassen ikke overpolert, men ser ut som om det er noe rart med end linksene?

Igjen - tusen takk for tilbakemeldinger!

Tusen takk for råd så langt.

Noen som har noen tips ift. finn annonsen - googlet navnet på selgeren og kom opp en litt rar historie fra utenlandske aviser, men er ikke nødvendigvis avgjørende.

Igjen - tusen takk for tilbakemeldinger!

He, he.. Jeg husker jeg leste artikkelen også - dog rett etter jeg hadde kjøpt klokke av han ;)

Jeg hadde en fin handel med Trond, er vel et par andre på forumet som har kjøpt klokker av han også. Han drev såvidt jeg vet butikken på Frogner sammen med Jonny før - så han er erfaren i "gamet"

Dog hadde jeg heller gått for en Datejust..

Rolex Date har som nevnt to millimeter mindre kasse enn Datejust. Det utgjør relativt mye på en så "liten" klokke, men er ikke så lett å få inntrykk av fra bilder. Viktig å være klar over forskjellen hvis en bestiller usett. :)

Vintage Datejust er kult og har en tidløs stil. Lenkene kan ofte bli slarkete, særlig jubilee-lenken. Datejust passer veldig godt på skinnrem, og blir da mye mer oppdresset.

Jeg ville være påpasselig med at det er en original lenke. Mange av disse har fått fjernet Oysterlenken og satt på en replicalenke. Den originale lenken selges deretter for seg selv.. :-/ Dette kan vanligvis avsløres ved å få tilsendt bilder av merkingen på lenken og så google hva som er originalt for en Datejust av den aktuelle årgangen.