SpaceCowboy
Støttemedlem
Longines kaliber 23zd står for dato og sub sekund, og er typisk et manuelt kvalitetsverk fra Longines på 50 tallet. Merk stenene som sitter i gullforinger. Igjen stusser jeg på skiven, veldig rent utseende uten swiss nederst, noe som får meg til å tro at den er av nyere dato. Vi har en superekspert på longines her på sonen @haviadm ?
Fin klokke
Se det ja. Ser at 23ZD står i URL-en ja.
Hmm... Et google-bildesøk på kaliberet, og eneste skivevariant som er lik den i annonsen som dukker opp er fra.... den samme salgsannonsen. Mulig den finnes lenger ned i søket. Kan selvsagt være legit, men igjen: det virker litt rart. Men nå er jeg beyond mine Longines-kunnskaper.
EDIT: Ble litt nysgjerrig, så jeg søkte litt til, og fant en annen 6578 i 18k gull. Denne er fra Italia, og kassen er annerledes. En annen krone også. Men skiva er lik. Og glasset har lupe (!). Hvis ikke @haviadm har noe konkluderende her, hadde jeg nok sendt en e-post til Longines. Italienerne er jo mestre i å sette i sammen franken-klokker, så jeg tar det ikke for god fisk at den kan brukes som referanse.
Redigert: