Vintage JLC chronograph hos Blomqvist sannsynligvis fake

Medlem
19. juni 2009
Innlegg
42
Sted
Oslo, Norway
Fått bekreftet fra sakkyndig hold at JLC klokke, objekt 88016-9, som ligger ute på den pågående klokkeauksjonen hos Blomqvist sannsynligvis er en fake. Vurderingen er basert på bilder av klokken utvendig, altså ikke av urverket. Blomqvist er imidlertid villige til å heve kjøpet i etterkant dersom kjøper får en attest fra en urmaker på at dette er en forfalskning. De som går med planer om ervervelse av denne er med dette informert.

https://www.blomqvist.no/nettauksjon/objektgruppe/74/Klokkeauksjon
 
Skjønner ærlig talt ikke at de tør. Er helt sikker på at en eller annen avis hadde giddet å lage en sak ut av det.

"Blomqvist solgte X fake klokke"

"I ettertid har jeg fått vite at Blomqvist visste på forhånd at klokken var fake, men likevel valgte å selge den, sier den uheldige kjøperen."

Men det ser ut som de har fjernet den nå? Jeg fant den ihvertfall ikke der. Så kanskje de tok til fornuften.
 
Da jeg var der på lørdag spurte jeg om de kunne garantere at klokken var ekte. Damen bak disken hørte med sjefen på bakrommet. Fikk til svar at de trodde den var ekte men, ikke kunne garantere dette. Deretter hørte jeg om det var greit å deponere en sum for å få ta den med til en urmaker for å få den sjekket. Dette var uaktuelt. Som sagt aksepterte de å heve kjøpet i ettertid hvis det skulle vise seg å være en forfalskning.

Fikk opplyst at de aldri åpner klokker og sjekker tilstanden innvendig. Ikke skjønner jeg at folk kjøper kostbare ur på nettauksjon kun basert på ett foto av objektet forfra og uten å ha sett bilder av urverk og annen dokumentasjon.
 
Fikk opplyst at de aldri åpner klokker og sjekker tilstanden innvendig. Ikke skjønner jeg at folk kjøper kostbare ur på nettauksjon kun basert på ett foto av objektet forfra og uten å ha sett bilder av urverk og annen dokumentasjon.

Merkelig policy? Jeg vet at f.eks Kaplans åpner alle klokker de selger. Det er alle mulige folk som leverer klokker til auksjon og det er muligheter for at det blir levert inn frankenklokker etc. kjøpt på Ebay.
 
Fikk opplyst at de aldri åpner klokker og sjekker tilstanden innvendig. Ikke skjønner jeg at folk kjøper kostbare ur på nettauksjon kun basert på ett foto av objektet forfra og uten å ha sett bilder av urverk og annen dokumentasjon.
Samme tenkte jeg. Er sjelden du ser en salgsannsonse her på sonen med SÅ lite info. Foroutstyret deres er i orden da - det skal de ha. Men med et bilde av fonten og ingen info om hvorvidt klokken går eller ikke en gag, kunne det ikke falle meg inn å legge inn bud.

Hvis jeg skulle få det for meg å kjøpe dyr kunst om noen år, vet jeg i hvert fall hvor jeg IKKE skal prøve å gjøre en god deal.