Vintage klokker - verdi

Medlem
30. nov. 2013
Har 3 ulike klokker som jeg lurer på verdien på.

1. Ingen angivelse av merke på urskive. Står Breveto No 151825 på urverket. Står og 15 Rubes.I lokket er dt gravert inn 0,800 og 62460 51. Med lenke. Virker fint.

2. Facon Breguet. s.nr 202900. 15 rubis. Virker fint.
Trekkes opp med nøkkel.Nøkler følger med.

3. Omega med lenke, men uten lås på enden. Har ikke åpnet, så ser ikke serienummer. Men ser mer ut som nikkel enn sølv. Går ikke. Kan stilles, men får ikke trukket opp. Antar at det må skiftes en fjær??

Library Slideshow by larserlendlund | Photobucket

Redigert:
Hei, og velkommen til sonen!

Ser at du ikke har fått noe svar her, og jeg kan heller ikke hjelpe deg så mye. Men jeg vet at det er veldig mye bra informasjon på nettet rundt lomme-ur, verdi og fake-busting. Har du prøvd å google? Prøv å finn ut av ting selv, og post spørsmål her (med gode bilder) når du står fast.

Lykke til! :)

Takk for svar:)

Fikk du ikke opp bildene? Forsøkte å bruke veiledningen et annet sted her på sidene..

Dessverre så har nok ikke disse urene noen stor verdi. Lommeur som dette går fra 3-5-600 kr på svenske Tradera. En Omega som ikke går kan man finne til 3-400 kr. Markedet her hjemme er også lite. De fleste bruker lommeur bare til bunaden. Fickur, andra klockor - Tradera.com
Hadde Breguet vært en ekte så hadde jula vært reddet!:)