Byttes Vintage Leonaidas pre hauer, Valjoux 72

Medlem
6. feb. 2015
Er så heldig at jeg har denne sjarmerende skjønnheten i min samling. Men den ligger bare der, i klokkeboksen og blir ikke brukt, derfor ønsker jeg å bytte vekk denne. Slik at noen andre får gleden av denne nydeligheten.

Jeg er en sucker for vintage klokker, enten kronografer eller dykkerur. Bare å sende forslag så skal jeg vurdere det. Forslag med nyere klokker blir også vurdert.

Verdivurdering på denne klokken er vanskelig, klarer ikke å finne lignende klokker fra leonaidas på nettet. Men bytteforslag i 10-20 000 segmentet blir vurdert.

Info:
Leonidas Watch Factory ble grunnlagt 1841 av Julien Bourquin i Saint-Imier. I 1912 ble Leonidas kjøpt av Constant Jeanneret-Droz, en av de tre sønnene til Excelsior Park grunnleggeren, Jules Frédéric Jeanneret. I 1964 ble selskapene Leonidas Watch Factory og Ed. Heuer fusjonert. I lang tid ble klokker solgt under navnet 'HEUER LEONIDAS'. Etter Heuer ble TAG Heuer , forsvant Leonidas navnet. (http://www.watch-wiki.net/index.php?title=Leonidas)

SPESIFIKAJONER
Verk: Valjoux 72, manuelt opptrekk
Kassediameter: 35mm uten krone, 37mm med krone.
Lug size: 18mm,
Komplikasjoner: Kronograf

ALDER OG HISTORIKK
Historikk ukjent, da klokken kom i mitt eie i fjor. Står gravert «premium sjøkaptenexamen 6-6-56 B, H, E Lindstøm» på barlokket.
I mitt eie har den fått full service hos en anerkjent urmaker, kostet 4800,-. Klokken går presist og har en grei gangreserve.
Viserne er også re-lumed med vintage lume som matcher urskiven, fordi den gamle lumen hadde begynt å morkne av, slik at det ble mye rusk på urskiven og i urverket.

TILSTAND
Upolert urkasse. Veldig god teknisk stand.
Nydelig patina, som sees på bildene.
Urskiven er i veldig god stand

ANNET
ingen boks eller papirer medfølger

98_1503930887.jpg

98_1202177759.jpg

Flere bilder kan sendes ved interesse

vet det er gammel annonse:) men har ikke klart å bytte den vekk enda, selvom jeg har fått en del flotte forslag. har mulighet til å betale mellomlegg :)