Merke, modell og år: Omega Seamaster Mariner ST 396.0842, ca 1976
Spesifikasjoner, beskrivelse og tilstand: Spesiell Omega "Mariner" Seamaster selger,med cal 1310 verk.
Bredde 38 mm uten krone, høyde på kasse 41 mm, tykkelse 11 mm. Oppleves større grunnet kantet form. Lenke går fra 22 mm til 16 mm. Lugs ca 18 mm.
Interessant quartz-kaliber, som skal være Omega sitt første 100 % inhouse quartz. Har egen trykknapp for å stille sekundviser to sekunder frem (som passer bra da uret senker ca 3 sekund i døgnet), og egen knapp for å skifte dato.
Se også denne: http://www.old-omegas.com/1310en.html
Original lenke, som akkurat passer mitt håndledd på ca 19 cm.
Stepped skive.
Selges for å gjøre plass i klokkeboksen til noe nytt.
Dokumentasjon og historikk:
Øvrig informasjon: Alltid hyggelig hvis interesserte har anledning til å se uret før handel, men kan også sende.
Sted: Sandnes
Pris eller bytteverdi:
Spesifikasjoner, beskrivelse og tilstand: Spesiell Omega "Mariner" Seamaster selger,med cal 1310 verk.
Bredde 38 mm uten krone, høyde på kasse 41 mm, tykkelse 11 mm. Oppleves større grunnet kantet form. Lenke går fra 22 mm til 16 mm. Lugs ca 18 mm.
Interessant quartz-kaliber, som skal være Omega sitt første 100 % inhouse quartz. Har egen trykknapp for å stille sekundviser to sekunder frem (som passer bra da uret senker ca 3 sekund i døgnet), og egen knapp for å skifte dato.
Se også denne: http://www.old-omegas.com/1310en.html
Original lenke, som akkurat passer mitt håndledd på ca 19 cm.
Stepped skive.
Selges for å gjøre plass i klokkeboksen til noe nytt.
Dokumentasjon og historikk:
Jeg kjøpte uret i 2015, og det fikk en gjennomgang av urmaker samme år. Det ble da skiftet pakninger, krone,trykknapper og slitedeler i lenke. Uret fikk samtidig en lett nedmatting. Uret har fortsatt skarpe kanter, og ser veldig bra ut, med noen få bruksmerker Liten bulk på spenne. Kvittering på utført arbeid fra lokal Omega forhandler og deler byttet ut kommer med uret. Ingen historikk fra tidligere.
Øvrig informasjon: Alltid hyggelig hvis interesserte har anledning til å se uret før handel, men kan også sende.
Sted: Sandnes
Pris eller bytteverdi:
Vedlegg
Redigert: