Vintage omega til min frue

Medlem
3. okt. 2018
Sted
Oslo
Jeg har i lengre tid vært på utkikk etter en vintage Omega til min frue, som først og fremst skal funke til litt penere anledninger for en som foretrekker gps-klokker...

Har noen her gode innspill på hvilke av disse som kan utgjøre det beste kjøpet, og gjerne også innvendinger på hvilken som ter seg best? :)

Geneve, 1973 med 635
https://www.chrono24.com/omega/vintage-geneve--serviced--id9247933.htm

Deville, 1972, med 661
https://www.chrono24.no/omega/automatic-deville--id9105277.htm

Ladymatic, 1970, med 683
https://www.etsy.com/no-en/listing/...tic-683-gold-steel-automatic?ref=user_profile

Jeg har generelt fått et inntrykk av at dameklokker har et dårlig vintagemarked, så tenkte derfor at jeg ikke skulle legge alt for mye i kjøpet. Jeg tar gjerne i mot tips på andre modeller, hvis noen skulle brenne inne med slikt.

Tusen takk for all mulig hjelp. Jeg er ny i klokkeuniverset, men er kommet for å bli.

Utfordringen kan vel være at en som i utgangspunktet liker GPS klokker kanskje ikke har særlig sans for gamle patinerte gull-på-stål klokker? Og at slike klokker ikke blir oppfattet som fine, og dermed heller ikke kan brukes til pent? Og skulle det være slik kan det fort bli totalt mislykket å skulle gi noe slikt i gave....
Ikke lett det der når man selv har stor sans for vintage mens ens bedre halvdel og avkom ikke deler den interessen. Bedre da å kjøpe noe nytt og ubrukt.
Men du har gjerne tenkt gjennom dette allerede....

• Liker
Reaksjoner: aasmundhugo
Utfordringen kan vel være at en som i utgangspunktet liker GPS klokker kanskje ikke har særlig sans for gamle patinerte gull-på-stål klokker? Og at slike klokker ikke blir oppfattet som fine, og dermed heller ikke kan brukes til pent? Og skulle det være slik kan det fort bli totalt mislykket å skulle gi noe slikt i gave....
Ikke lett det der når man selv har stor sans for vintage mens ens bedre halvdel og avkom ikke deler den interessen. Bedre da å kjøpe noe nytt og ubrukt.
Men du har gjerne tenkt gjennom dette allerede....
Helt enig. Dette er et litt uspekulert forsøk på å dytte egne preferanser ned halsen på min bedre halvdel. :)

• Liker
Reaksjoner: westmouth
Prisene på vintage dameklokker er jo utrolig lave, grunnen er selvsagt at 99.99% av kvinner ikke har samme interesse for mekanikk etc som menn har.

Har selv kjøpt to Rolex klokker i helgull til min kjære, en datejust fra 1978 som kostet ca 35k og en eldre mindre klokke til ca 10k, begge med gull kasse/lenke i utmerket stand og som ble godt mottatt.

Men klart, man kan kjøpe billigere klokker i helgull f.eks fra Omega eller andre kvalitetsmerker der man kan gå vesentlig lengre ned i pris, men likevel få en klokke av utmerket kvalitet. Kjøpte f.eks en helgull klokke til datteren av merket Jaeger Lecoultre, nydelig klokke som jeg ikke betalte mer enn 6-700 for, den liker hun selv om den ikke blir mye brukt.

• Liker
Reaksjoner: DJM
Kjøpte en longines fra 62´ til min bedre halvdel. 35mm, sølv skive. innertier. Hun forstår endelig hvorfor man tar wristshots, og hun har begynt å klokkespotte på jobb.
I tillegg ble det møtt med glede å komme hjem med bjerke-pose kontra tidligere.

• Liker
Reaksjoner: Matsmet og DJM
Min samboer fikk for 6-7 år siden en Rolex OP TT, 23 mm av meg til en fødselsdag. Den brukte hun daglig i 5 år uten å bytte. Så, sakte men sikkert, begynte mine mindre klokker å komme på hennes arm. Og da særlig vintage i 34-36 mm. Og det siste året har jeg ikke hatt klokkene mine i fred. Det er faktisk meget hyggelig :). Og for noen måneder siden spurte hun meg, ut av intet, om hvorfor i all verden jeg ikke hadde en «polerouter» mtp på hvor kul klokka og historien var. Nå settes det heller ikke lenger spørsmålstegn ved at jeg tråler TS og andre nettsider for nye potensielle klokker. Så jeg tror at en flott vintage i herrestørrelse kan vekke interesse og entusiasme også for din kjære.