Vintage Pronto Verdal dameur

Medlem
27. sep. 2012
Innlegg
217
Hallo,

Min mor rydda i en gammel skuff i dag og fant hennes mor sin tantes gamle armbåndsur. Det er av Merke Pronto Verdal - Swiss Made.
Det virker som urverket ikke svinger ordentlig godt, uret går for fort. Noen som har peiling?
Lurer på om noen vet hvor gammelt det kan være? Noen som har hørt om Pronto Verdal før?

IMG_3622_zpsd1edee34.jpg


IMG_3627_zps7e860e95.jpg
 
Hei, jeg vet ikke så mye om den, men merket var en registert sveitsisk klokkeprodusent:

Pronto Watch, L Maitre & Fils som holdt til i Le Noirmont og etablert av Maitre Freres i 1890 (Indicateur Suisse de L'Horlogerie 1943)

Klokken er sannsynligvis fra rundt 1940

(Ser at det finnes en produsent relatert til klokker også i dag som heter Maitre Freres SA, uten at jeg vet om det er noen sammenheng :)
 
Mange takk for svaret ditt, chronometer. Min mor vil begynne å bruke den, så den må nok på service først. Er da Vidar på Kolbotn Ur å anbefale da?

Hei, jeg vet ikke så mye om den, men merket var en registert sveitsisk klokkeprodusent:

Pronto Watch, L Maitre & Fils som holdt til i Le Noirmont og etablert av Maitre Freres i 1890 (Indicateur Suisse de L'Horlogerie 1943)

Klokken er sannsynligvis fra rundt 1940

(Ser at det finnes en produsent relatert til klokker også i dag som heter Maitre Freres SA, uten at jeg vet om det er noen sammenheng :)