Vintage Tudor Ranger på Finn.no...

Selger er vell og medlem her på sonen... Så han er legit. Ingen kunnskap til uret dog. Tøft var det iallefall...
 
Dette kan jeg ikke noe om, men de første to linkene jeg trykket på sa at rød skrift er første tegn på fake...
 
Det er akkurat det jeg lurer på; rød skrift skal være et sikkert tegn på fake - fordi det aldri ble laget en Ranger med rød skrift.
Men så er det enkelte som sier at selv om man nå idag ikke finner "bevis" på at disse ble laget (feks katalogbilder). Så betyr det ikke at det ikke har kommet ut en begrenset serie.
 
Men så er det enkelte som sier at selv om man nå idag ikke finner "bevis" på at disse ble laget (feks katalogbilder). Så betyr det ikke at det ikke har kommet ut en begrenset serie.

Sjansen for at akkurat denne klokken er av en eventuell begrenset serie med genuine Red Rangers er i så fall ikke stor.
 
Frodo kjøpte en slik for mange år siden og han gjorde da mye research. Hans konklusjon var at det aldri ble lagd en Red ranger. Han endte opp med å kjøpe en med rød skrift for det da alle andre faktorer ved klokken var korrekt.
 
  • Liker
Reaksjoner: flyback
Er det "bare" en re-dial så kan det være interessant. Sendte en SMS og spurte om det var mulig å møtes hos en urmaker for å sjekke ekteheten - så får vi se. Har ikke fått noe svar selv om det er mange timer siden.
 
Svarte meg på 3min.
Var mye pågang med spørsmål, men lite "takers". Lita urskive, 35mm? Er for lite for mine bamselabs
 
At dette er en standard Auto Prince med en "fake" Ranger skive er det vel liten tvil om. Prisen gjenspeiler jo også dette.
En verifiserbar ekte Ranger koster nok en gooood del mer enn 5,5k
 
Er det "bare" en re-dial så kan det være interessant. Sendte en SMS og spurte om det var mulig å møtes hos en urmaker for å sjekke ekteheten - så får vi se. Har ikke fått noe svar selv om det er mange timer siden.
jeg er litt spent på hvilken urmaker har kompetanse til å spotte en fake 9050 kasse eller urverk uansett.
 
jeg er litt spent på hvilken urmaker har kompetanse til å spotte en fake 9050 kasse eller urverk uansett.

+2.

Det er veeeeldig mye mer kompetanse her inne en hos urmakerne når det gjelder verifisering av eldre ur.
Jeg blir jo selv tilkalt av min lokale Ad når hun er i tvil å har hatt besøk av noen kunder med noen eldre "skatter" Som viser seg å sjeldent være noen skatter
 
  • Liker
Reaksjoner: andres og Preacher
Hei dere,

Det er jeg som selger klokken, grunnen til at den kun er på finn.no er at jeg ikke vill fremstå som noen som selger "franken" klokker her på sonen. Så hvis noen er i tvil så er dette ikke noe jeg ønsker å selge som en ekte Ranger. All info jeg har om klokken ønsker jeg å være åpen om. Jeg mener også at prisen reflekterer at dette ikke er ekte vara. Det lille jeg har funnet ut om klokken er at de som påstår seg selge en ekte red Ranger tar et sted mellom 13-15 k for de.

Jeg ønsker også å beklage til de som har prøvd å kontakte meg på telefon eller sms. Jeg mistet den på fredag så er først nå på mobil igjen. Dog på nytt nummer.

Ha en fortsatt fin dag.

Hilsen Pontus Dahlstrøm
 
Da var jo det oppklart - takk for det. Jeg får vel nesten beklage at jeg ikke umiddelbart skjønte at dette var en franken eller fake. Men jeg er en glad amatør når det gjelder klokker, og i dette tilfellet så annonsen på finn.no ut som om dette var en helt autentisk Tudor Ranger. Her er teksten fra finn.no:

Selger en Tudor Ranger Ref 9050
Serienummer tilsier at klokken er fra 1968
Urverket er et ETA 1258, 21 jewels
Klokken kommer på en standard sort lærrem.
Visere ser ut til at ha blitt re-lumet.
Klokken kommer uten boks og papirer og kan ses i Oslo/Bærum


Jeg leste det iallfall slik at det eneste som er å påpeke når det gjelder originalitet er at viserne har blitt er-lumet. Men, men da har jeg iallfall lært litt mer om klokker og salgsannonser.
 
Nå er ikke jeg en ekspert på å spotte fakes, Men jeg leser i svarene ovenfor at ekspertisen ligger akkurat her på forumet. Så da får jeg vel spørre dere: er dette virkelig en ekte Tudor Ranger? Er det bare slik at noen har gjort en litt "utradisjonell" jobb på skiva en eller annen gang?
For problemet er ikke bare skiva. Jeg finner ut på Internett at Rangeren kom i to versjoner:
- Manuell, uten dato
- Automatisk, med dato
Når det da står Auto-Prince på urverket så betyr det vel at det er et Automatisk urverk, og dermed burde klokken ha dato - noe den ikke har.
Dermed er det nok en ting som ikke virker helt ok. Eller er den ekte?
 
Hei dere,

Det er jeg som selger klokken, grunnen til at den kun er på finn.no er at jeg ikke vill fremstå som noen som selger "franken" klokker her på sonen. Så hvis noen er i tvil så er dette ikke noe jeg ønsker å selge som en ekte Ranger. All info jeg har om klokken ønsker jeg å være åpen om. Jeg mener også at prisen reflekterer at dette ikke er ekte vara. Det lille jeg har funnet ut om klokken er at de som påstår seg selge en ekte red Ranger tar et sted mellom 13-15 k for de.

Jeg ønsker også å beklage til de som har prøvd å kontakte meg på telefon eller sms. Jeg mistet den på fredag så er først nå på mobil igjen. Dog på nytt nummer.

Ha en fortsatt fin dag.

Hilsen Pontus Dahlstrøm
Trodde eg hadde tagget deg lenger oppe, men hadde glemt @ der gitt.

Uansett pent ur, er str på kassen som gjør at eg ikkje "biter".

Lykke til med salg!:)