Vintage Tudor Ranger på Finn.no...

Nå er ikke jeg en ekspert på å spotte fakes, Men jeg leser i svarene ovenfor at ekspertisen ligger akkurat her på forumet. Så da får jeg vel spørre dere: er dette virkelig en ekte Tudor Ranger? Er det bare slik at noen har gjort en litt "utradisjonell" jobb på skiva en eller annen gang?
For problemet er ikke bare skiva. Jeg finner ut på Internett at Rangeren kom i to versjoner:
- Manuell, uten dato
- Automatisk, med dato
Når det da står Auto-Prince på urverket så betyr det vel at det er et Automatisk urverk, og dermed burde klokken ha dato - noe den ikke har.
Dermed er det nok en ting som ikke virker helt ok. Eller er den ekte?

Hei, Odd

Etter min mening er dette mest sannsynlig en ekte Tudor, med ekte verk, kasse osv, men at skiven har blitt malt om til en ranger. Jeg mener at prisen ikke er dum for en auto-prince, men det kommer jo an på om man kan leve med at skiven med stor sannsynlighet er endret.
 
Jeg skal ikke uttale meg om ektheten eller ei, men klokken er en kul liten sak som passer bra til en dame eller tynne håndledd. Jeg har sett den live og likte den godt, dessverre gjorde ikke konemor det..
Hadde den glede å møte @Pomppas over en kaffe, og han gjorde et godt inntrykk på meg i hvertfall.
 
  • Liker
Reaksjoner: Pomppas