Vis din 70-talls klokke

Medlem
22. jan. 2015
Sted
Asker
IMG_0113.JPG
70 talls klokkene er vel de klokkene hvor designen på klokkene tok litt av. Fra rene runde 60 talls klokker ble 70 talls stilen med store glorete klokker innført.

Wittnauer modellen her er vel orginalen av disse @rakerholm ? Kul klokke :)

Spør du om den er original?
Den har dessverre lenke fra Seiko. Ellers skal den være original, og den ser veldig velholdt ut. Jeg har riktignok en 10k gull fylt (ikke bare overflaten mao) original lenke på vei i posten, men noe usikker på om det vil se vettug ut på en vanlig stålkasse.

Nei, tenkte at dette er orginaldesignet, siden kopiert av andre produsenter?

Jeg vet faktisk ikke så mye om det. Men når jeg søker wittnauer 2000 på Google, regnes de som litt banebrytende i designet, så sånn sett skulle man tro de var først iallfall. Selv visste jeg ingen ting om den klokken før et søk på ebay gjorde at jeg snublet over den og syntes den var veldig kul.

Denne Enicar modellen som jeg arvet av en svensk onkel har svensk ukedag display som jeg liker. Tror dette er 70-tall. Har hatt den på service og den går godt . Dato innstilling er treg. Tung klump av gull-doublé innbiller jeg meg. Brun reim som smalner mot spenna er original så litt slitt men helt OK
65D51B6D-8414-4ADF-8ED4-25BC00E810EB.jpg

Jeg vet faktisk ikke så mye om det. Men når jeg søker wittnauer 2000 på Google, regnes de som litt banebrytende i designet, så sånn sett skulle man tro de var først iallfall. Selv visste jeg ingen ting om den klokken før et søk på ebay gjorde at jeg snublet over den og syntes den var veldig kul.

Klipp med litt info hentet fra Kahlert/Muhe/Brunner

IMG_2453.JPG

• Liker
Reaksjoner: Jørn og netrom71