Vis frem låsen på lenken/reima til klokken din!

Fått på den originale rem og lås på JLC Reverso

P1020058.jpg
 
bilde-116.jpg

Breitling pilotlenke (på Montbrilliant). En av de fineste lås & lenke som finnes.:cool:
 
Den som kjøper min Longines Master Chrono får i hvertfall en klokke med pen lås og lenke:D
0013.jpg

0022.jpg
 
Når skal den BUGG-tatoveringen falle av BRIO? På tide med ukentlig dusj!! :p :D :rolleyes:
 
Kanskje litt off topic, men som møbelsnekker "student" så opplever jeg ofte at jeg får "riper" i remene min, tørt verksteds miljø/ luft er heller ikke så veldig bra for skin . En gang i blandt masserer jeg vaselin inn i skinnet ( den uten vann! ) lar der det ligge på litt, for så tørke det av med en myk klut, Da blir den god som ny! I alle fall synes jeg dette funker!
 
Seiko "Fishbone"

4346119894_133f96496b_o.jpg



Orient

4346119470_38ec5d42b7_o.jpg



Seiko - Brushed Super Oyster II fra William Jean

4346119006_380b3b409f_o.jpg



Seiko - Titanium finish Super Oyster fra Yobokies

4346118550_005a7b2356_o.jpg



Steinhart

4345374921_d42accd92d_o.jpg



Breitling Pro II

4345374555_598795f31f_o.jpg
 
Jeg trodde så bestemt at jeg ikke hadde et eneste bilde av en lås eller spenne, men der tok jeg feil :)

Original 16mm Heuer-spenne, brukes ikke akkurat nå da jeg har gått over fra 20/16 til 20/18 rem på Autaviaen den kom på. Altså burde jeg kjøpe en vintage Heuer som trenger en 18/16-rem, slik at ikke spennen blir liggende og vansmekte ;)

Det var forøvrig ikke så lett å finne noen gamle Heuer-spenner i 18mm, inntil jeg kom på at den første re-issuen av Monaco hadde en spenne med den rene Heuer-logoen på. Altså kunne jeg bestille en slik en rett fra TAG :D Det vil si, NorTime klarte det ikke :roll:, så jeg måtte gjøre det via en fyr i UK. Men, men ...

Anyway, dette er en 16mm, 18mm spennene ser helt like ut :D


Klokkebilder074.jpg
 
Kanskje litt off topic, men som møbelsnekker "student" så opplever jeg ofte at jeg får "riper" i remene min, tørt verksteds miljø/ luft er heller ikke så veldig bra for skin . En gang i blandt masserer jeg vaselin inn i skinnet ( den uten vann! ) lar der det ligge på litt, for så tørke det av med en myk klut, Da blir den god som ny! I alle fall synes jeg dette funker!

Godt tips !
Kan forøvrig nevne at det finnes bokser med behandlings-voks for finere skinn produkter,- så som remmer, belter, kalenderomslag m.m..

Kan gjerne fåes kjøpt i bokhandlere som forhandler Filofax, hanske-/veskebutikker o.l.
Den som inneholder bivoks, har jeg best erfaring med.

På remmer jeg vet kommer til å få seg en dukkert og endel kontakt med vann, har jeg med godt hell, latt dem overnatte på en litt dyp tallerken med vanlig matolje. Det overflødige tørkes bort, deretter lar jeg remmen tørke et par timer i romtemperatur,-> perfekt !

Vær obs på om det er mye liming på remmen:???: i så fall er det voks-metoden som er å foretrekke.
 
Original 16mm Heuer-spenne, brukes ikke akkurat nå da jeg har gått over fra 20/16 til 20/18 rem på Autaviaen den kom på. Altså burde jeg kjøpe en vintage Heuer som trenger en 18/16-rem, slik at ikke spennen blir liggende og vansmekte ;)

Rettferdiggjør helt klart et nytt kjøp dette Anders ;)