Vis meg din Vacheron American!

Medlem
14. feb. 2008
Sted
Oslo
...ok. Dette er et longshot, men er det noen der ute som sitter og ruger på en? Det er meg blitt fortalt at det er solgt flere i Norge, men om de har forsvunnet til det store utland eller fortsatt befinner seg her i landet, sier historien ingenting om.

Så hvis det er noen som kanskje har en, og som sitter og lurer på om de skal vise den fram... Ingen grunn til å nøle. Jeg vil faktisk gå så langt som å si at hvis du ikke er medlem på Tidssonen enda, så er det en god nok grunn til å registrere deg nå. :)

VC_Historiques_American_1921_skyline_LG.jpg

Det er et design og en historie som fascinerer, og som en som tilbringer mye tid foran et tastatur og har masse deadlines, er det en naturligvis den mest naturlige plasseringen av urskiven. Da kan man sjekke tiden uten å vri på hodet, og uten å løfte pekefingeren fra "f".

Her er en utfyllende test fra Watchtime.

Må bare få støtte oppunder denne oppfordringen. Makan til ur! :cool: Noen som vet hva Tidemann skal ha for noe sånt?

Får spørre @The Player om hva Tidemann skal ha, men er det ikke 282.000kr?:mrgreen:

Edit: Og det er som @Santos-Dumont skriver at det er helt naturlig med den plasseringen av urskiven;)
x130taV.png

Jeg har siklet og vært på nippet....men, det er vanskelig å forsvare prisen med tanke på at det er en klokke uten komplikasjoner og relativt lite gull i kassen. Men, når ble denne hobbyen preget av logikk?:cool:

Redigert av en moderator:
Jeg har siklet og vært på nippet....men, det er vanskelig å forsvare prisen med tanke på at det er en klokke uten komplikasjoner og relativt lite gull i kassen. Men, når ble denne hobbyen preget av logikk?:cool:
Med denne astronomiske nyprisen,og som du selv sier uten komplikasjoner, samt mildt sagt et 'crazy' utseende.....stabler sammen et formidabelt verdifall når du etter 'kort' tid skal flippe denne videre:p
1/2 pris av veil. nypri etter første året,er jeg rimelig sikker på blir smerten du må betale.
Trur dette er klokken for en herremann som har hatt 'alt' og må utforske nye klokkegrafiske linjer,-som jo denne er en utmerket kandidat for.
Anyway .......lykke til med nye skispor :)

Bumper denne etter at jeg i går endelig fikk prøvd en American på armen.

(bildet fra "Dagens" i går)

20140905_143946_zps3092c167.jpg

Den er større enn jeg hadde trodd, og veldig annerledes enn alt annet jeg har prøvd. Den tiltede urskiven må være helt perfekt til bilkjøring og folk som tilbringer mye tid ved et tastatur, og det var egentlig ikke så rart som jeg hadde trodd. Tror man fort kan bli vant til det.

Prismessig er den jo på grensen til frekk. Kommer ikke på en klokke uten komplikasjoner som er dyrere, samtidig er vel ikke dette en klokke som man kjøper med mindre man har planer om å beholde den. Er ikke sikkert det er en dårlig investering heller. Måtte sjekke, og den finnes faktisk ikke i katalogen til Vacheron (egentlig skal denne versjonen bare være i rose-gull) - Så det er en uvanlig utgave av en i utgangspunktet sjelden klokke.

Hadde dette vært uret jeg hadde kjøpt hvis jeg hadde 250k+ tilgjenngelig? Neppe. Håper jeg at noen andre gjør det så den blir værende i Norge? Ja. Håper jeg @Phenix dystre antagelser om bruktverdien slår til så jeg kan plukke den opp om tre år for litt over hundre tusen? Oh, yes!

Redigert av en moderator:
  • Liker
Reaksjoner: mutriakis
Godt eksempel på hvor mye fonten som benyttes på skiven og viserne kan bety. Og hvordan disse matcher kassen/klokken. Den til venstre er nydelig spør du meg.

Kikket på American hos Tidemann i dag, du verden :D Tenkte at jeg ville kun like denne i rødt gull, men den var jo meget lekker i gult gull også!

18 måneder etter at tråden ble opprettet, registrerer jeg at pris på brukte VC 1921 er den samme som for nye klokker i fjor, så verditap på 18 måneder er lik 0. Det hadde jeg aldri trodd men sånn er det.

Har selv testet klokken hos Tidemann, og må si at dette er ett av mine absolutt favorittklokker innenfor "pen/dressklokke"-segmentet.

• Liker
Reaksjoner: Julien