Vis oss din dressklokke!

Medlem
20. juni 2012
Innlegg
77
Hva er 'hot' og hva er 'not'?
Hvilke remmer/lenker bruker du?

Post gjerne et bilde eller to!
 
Redigert:
Ettersom jeg ikke har noen "skikkelig" dressklokke enda, er det denne som blir brukt mest:)

null_zpsc8628aad.jpg


EDIT: Ser du har redigert tråden. Angående hva som er "hot" og "not", mener jeg at det er skinnrem på dressklokke som gjelder. Utenom det burde uret aller helst være så stilrent og enkelt som mulig. Gjerne uten både dato og sekundviser. Uret burde heller ikke være for stort.

Dette er så korrekt som du får det, etter min mening:)

vacheron-constantin-patrimony-contemporaine-venezuela-watch.jpg
 
Redigert:
Dette er IKKE min klokke. Men jeg syntes nato/pen dykke-klokke så ganske tøft ut på dress:

oKtCU.jpg
 
Bidrar med enda en RW. Jeg er litt uenig med @Marius M i at en dressklokke må være veldig enkel. Synes månefase gjør seg virkelig bra på en dressklokke, og selv om RW‘en nok skal oppgraderes etterhvert kommer jeg nok til å beholde denne komplikasjonen :)
DSC_0503_zps2d8222f4.jpg
 
Redigert av en moderator:
Bidrar med enda en RW. Jeg er litt uenig med @Marius M i at en dressklokke må være veldig enkel. Synes månefase gjør seg virkelig bra på en dressklokke, og selv om RW‘en nok skal oppgraderes etterhvert kommer jeg nok til å beholde denne komplikasjonen :)

Ser nå at jeg kanskje formulerte meg litt feil. Jeg er ikke imot komplikasjoner på en dressklokke, men det mest korrekte er vell en så enkel klokke som mulig?:) En JLC Ultra Thin Moon er jo bare rålekker til dress:cool:

Veldig stilig RW du har der forresten, @acnorway! :)
 
Redigert av en moderator:
Ser nå at jeg kanskje formulerte meg litt feil. Jeg er ikke imot komplikasjoner på en dressklokke, men det mest korrekte er vell en så enkel klokke som mulig?:) En JLC Ultra Thin Moon er jo bare rålekker til dress:cool:

Veldig stilig RW du har der forresten, @acnorway! :)

Takk det samme :)
Joda så enkelt som mulig er vel kanskje det mest "korrekte", men jeg lar nok min personlige mening veie mest her. Det er jo tross alt det som teller. JLC'en du nevner er jo en knallfin klokke og kanskje et perfekt kompromiss mellom det enkle og det litt mer komplekse?

@erikssen jeg er ikke en av de som mener at sportsklokker ikke kan brukes til dress under noen omstendigheter, men synes NATO'en ble litt vel casual. Sub med lenke mener jeg derimot at kan brukes til dress uten noe problem.
 
Redigert av en moderator:
I denne pulsklokke-til-dress-tiden vi lever i, greier jeg ikke å bli provosert av en Submariner til dressen. Er det en uformell anledning synes jeg det er innenfor, riktig tøft også. I de mer formelle anledningene hadde jeg gjerne valgt en JLC MUT.
 
Det kommer litt an på anledningen. Er det fest, blir det vanligvis en liten klokke, i likefarget metall som mansjettknappene, helst med sort lærrem, men fødeårsdatejusten slipper til innimellom. En dag skal jeg ha en WG Daydate på rem til slike anledninger.

72ED90C8-CE17-452F-954B-A4462FA7CB43-6326-0000037C77FE1326.jpg
[/URL][/IMG]



Er anledningen jobb eller uformelle middager går jeg gjerne med både lenker og sportsur, bare det ikke er for dominerende. Før ville jeg aldri ha brukt submariner til dress, men har innsett at sålenge det bare er jeg som legger merke til armpryden kan jeg likegodt bruke de jeg liker best å se på.







 
Følgende er min dressklokke. Arvegods og den går som den skal.
_MAT4693.jpg


Ultimate dressuret nå er imo
vacheron_image.3067908.jpg
 
Komplikasjoner og dress-klokke? No prob! :)



Bilde tatt på fredag. Jeg har den på i dag også. Må bruke denne mer har jeg funnet ut. :)
 
Nydelig klokke @SpaceCowboy :) Gjør ingen ting om vi får se flere bilder av den!
Det samme må vel også sies om @Entropy sin Perrelet. Herlig urskive! Merker dette kan bli en veldig fin tråd :D

Edit: Her er forøvrig dressklokken som står øverst på ønskelisten min for tiden
1069779d1367512399-glashutte-original-panomatic-lunar-vs-panoreserve-help-glashutte-panomaticlunar-90-02-42-32-05_pml_st_si_2.jpg
 
Redigert av en moderator:
Min dressklokke er, som så mange andres, en vintage Omega. Diskret og pen, og med litt sjel. Etter min mening er det vanskelig å få mer perfekt dressklokke til tilsvarende budsjett.

Men en dag. En dag blir det Reverso.

3E79A5ED-E14C-410E-9F98-97460DED836F-6798-00000289D2F8E44E_zps7c6df09e.jpg
 
Redigert:
Nydelig klokke @SpaceCowboy :) Gjør ingen ting om vi får se flere bilder av den!
Det samme må vel også sies om @Entropy sin Perrelet. Herlig urskive! Merker dette kan bli en veldig fin tråd :D

Edit: Her er forøvrig dressklokken som står øverst på ønskelisten min for tiden
1069779d1367512399-glashutte-original-panomatic-lunar-vs-panoreserve-help-glashutte-panomaticlunar-90-02-42-32-05_pml_st_si_2.jpg

WOW. Den var utrolig fin!

-kay
 
Redigert av en moderator:
Kjørt denne løsningen frem til nå;

null_zps8b40520b.jpg
[/IMG]

Men fremover vil det nok gå i min nyinnkjøpte Reverso :)
 
Cardinal SuperAutomatic og Jaeger-LeCoultre Reverso Grand Taille er nok de urene i samlingen som går under dressur kategorien :)
bilde_zps53689f00.jpg
 
Redigert:
Vintage her også...

Rett og slett fordi smaken min ikke er slik at jeg bruker de store summene på et dressur. Samtidig så kan det vel ikke bli så mye finere... Iallefall ikke i mine øyne.