Vis oss din dressklokke!

Dette er IKKE min klokke. Men jeg syntes nato/pen dykke-klokke så ganske tøft ut på dress:

oKtCU.jpg

Det kan funke til en halv casual anledning, slik som jeg har oppfatning av at bilde skal forestille. Til en ren dress anledning derimot må nok jeg også si at dette for meg blir veldig feil.
 
En dressklokke kan ikke være en dykkerklokke! Ei heller en spesialisert kronograf som Heuer, Breitling eller Speedmaster.
Av komplikasjoner er minute repeater, månefase, kalender og andre "morsomme" funsjoner greit, og kan være med på å redde en drepende middag med svigermor til bords.

Min drømmeklokke til ballet er en Calatrava:

patek-philippe-calatrava_zpsffd09b72.jpg



Selv eier jeg denne, som er en fin dressklokke, og prisen vil ligge under tusenlappen…

2014-01-31163011_zps53c6515d.jpg
 
4cWhooq.jpg


Av de kandidatene som boksen inneholder per dags dato faller valget på min farfars gamle Olma. Denne fikk han når han sluttet som industriarbeider i Sverige for å forfølge kjærligheten i Norge. Klokker med historie er de beste, være seg dyrt eller billig!
 
Re. gull: Denne liker jeg best i stål siden den har en helt annen skive i gull. Hvit emalje vs solbørstet metall. Gullvarianten har sin sjarm også, men er veldig annerledes.
 
Dressklokken som blitt litt av en daglig beater men har nok bestemt denne kun skall brukes ved spesielle anledninger. Platina er litt mykt og stresser hver gang man er i slåsskamp med ungene :rolleyes: Nært flipping et par ganger da det dykt opp muligheter med Nautiluser og Maseratis men takk å lov så er flippe syken noe stille nå, og med ny rem fra Bjerke så er det nok en keeper. Hvis klokken vært i stål med stållenke hadde det for meg vært den ultimate daglige klokken

IMG_9666_zps1aa6ba6e.jpg


IMG_9564_zpsf4106c66.jpg


IMG_0319_zps6ad54b8a.jpg


IMG_9639_zps982f11b7.jpg
 
Min favoritt, billig og knall dressur. Tror den er ca. 39mm og et fint og enkelt design.

 
Min dressklokke…

Utrolig value for money for under(!) 25k ny :)



Har både sort og mørkebrun aligatorrem, samt en mørk blå aligatorrem på vei :)