chrbir
Støttemedlem
Enig.
Stod i winderen de dagene. Var derfor jeg stoppet målingen da den skulle stilles til sommertid. Går ofte mange dager mellom hver gang jeg bruker en klokkeHva gjorde du 29, mars når du måtte hacke klokken og manuelt justere for sommertid?
Aha - OK. Takk. Greit å vite. Selv så har jeg brukt min GS i 42 strake dager, og fra 1. mars til justeringen av sommertid var nøyaktigheten innen sekundet i den perioden. Justerte til sommertid, og siden 29. mars og frem til i dag går SBGA4007 fortsatt innen sekundet. Det vil si - heldigvis - at nøyaktigheten på 9R65 er mye bedre i normal daglig bruk enn i en winder. Det er jo faktisk ganske betryggende, siden urverket er regulert for slik bruk - og ikke spinne rundt i en winder- Jeg er faktisk ganske forbløffet over nøyaktigheten til 9R65-urverket etter litt sammenhengende bruk. De teoretiske pluss/minus 15 sekunder per måned er jo ikke i nærheten... siden den går innen sekundet i realiteten på den samme tidsperioden i normalt bruk. Empiri >> Teori, så GS holder virkelig hva de lover i spesifikasjonene.Stod i winderen de dagene. Var derfor jeg stoppet målingen da den skulle stilles til sommertid. Går ofte mange dager mellom hver gang jeg bruker en klokke
Ja det stemmer nok det du skriver. Han sett litt på grafen i OnMyWrist appen i forhold til nøyaktighet de dagene den stod i winder kontra var på hånden. Den går fortere dvs. +3,2 sekunder de dagene den ikke var i bruk, kontra +0,7 sekund når den var på hånden. Den var på hånden i 11 dager av totalt 31 dagers måling. Så etter litt regning kommer jeg frem til at den går +0,16 sek i winder og +0,06 på hånden i snitt. Svært bra begge deler syns jegAha - OK. Takk. Greit å vite. Selv så har jeg brukt min GS i 42 strake dager, og fra 1. mars til justeringen av sommertid var nøyaktigheten innen sekundet i den perioden. Justerte til sommertid, og siden 29. mars og frem til i dag går SBGA4007 fortsatt innen sekundet. Det vil si - heldigvis - at nøyaktigheten på 9R65 er mye bedre i normal daglig bruk enn i en winder. Det er jo faktisk ganske betryggende, siden urverket er regulert for slik bruk - og ikke spinne rundt i en winder- Jeg er faktisk ganske forbløffet over nøyaktigheten til 9R65-urverket etter litt sammenhengende bruk. De teoretiske pluss/minus 15 sekunder per måned er jo ikke i nærheten... siden den går innen sekundet i realiteten på den samme tidsperioden i normalt bruk. Empiri >> Teori, så GS holder virkelig hva de lover i spesifikasjonene.
Veldig behagelig, selv om det ikke blir så mye hverdagsbruk.44GS reissue’n er nok utvilsomt noe av det peneste Grand Seiko har gitt ut altså! Hvordan sitter den på hånden sånn i hverdagen?
Hei! Har lagt merke til at min klokke speedet opp litt. Hadde ligget 3-4 dager i klokkeboksen (ikke winder) og gikk ca. 5 sek for fort (trakk opp hver dag). Skal nå bruke klokken daglig - så får vi se...Aha - OK. Takk. Greit å vite. Selv så har jeg brukt min GS i 42 strake dager, og fra 1. mars til justeringen av sommertid var nøyaktigheten innen sekundet i den perioden. Justerte til sommertid, og siden 29. mars og frem til i dag går SBGA4007 fortsatt innen sekundet. Det vil si - heldigvis - at nøyaktigheten på 9R65 er mye bedre i normal daglig bruk enn i en winder. Det er jo faktisk ganske betryggende, siden urverket er regulert for slik bruk - og ikke spinne rundt i en winder- Jeg er faktisk ganske forbløffet over nøyaktigheten til 9R65-urverket etter litt sammenhengende bruk. De teoretiske pluss/minus 15 sekunder per måned er jo ikke i nærheten... siden den går innen sekundet i realiteten på den samme tidsperioden i normalt bruk. Empiri >> Teori, så GS holder virkelig hva de lover i spesifikasjonene.
Vil tro den går bedre da.Hei! Har lagt merke til at min klokke speedet opp litt. Hadde ligget 3-4 dager i klokkeboksen (ikke winder) og gikk ca. 5 sek for fort (trakk opp hver dag). Skal nå bruke klokken daglig - så får vi se...