Her er min, en Khaki Pioneer H604550. Dette er en modell i 42mm som gikk ut av produksjon for et par år siden, og dagens versjon er kun tilgjengelig i 45mm med denne skivefargen. Etter å ha bestemt meg for at det var denne jeg ville ha ble det mye søking rundt hos ADer fra alle mulige land ved å bruke listene på Hamilton sine nettsider. Jeg sendte mailer til de som ikke hadde egne nettsider, og krysset av en og en etterhvert som jeg fikk beskjed om at denne var utsolgt og ute av produksjon. Etter mye leting fant jeg omsider en AD i Barcelona som faktisk hadde en igjen, og det var litt morsomt for en Barcafan som meg at butikken klokken kommer fra ligger rett i nærheten av Camp Nou...
Denne er såvidt jeg vet omtrent helt lik "Team Earth" signaturmodellen som Harrison Ford hadde med Hamilton for noen få år siden, bare at denne mangler signaturen og "team earth" logoen inngravert på baklokket. Like greit egentlig.
Remmen er ganske stilig. Enden uten spenne (den med hull) er veldig lang og tosidig, slik at du først spenner fast den underste siden i spennen og deretter firer den andre over og igjennom retainerne, noe som gjør at hele lengden av remmen rundt armen blir ett stykke sammenhengende lær som ikke kan hekte seg opp i noe, og spennen skraper ikke nedi bordet når jeg sitter med PCen. Synes den passer veldig godt til designet av klokken, og er overraskende nok for en "stock" rem i denne prisklassen utrolig myk og behagelig på armen.
Det eneste jeg skal få gjort er å skifte datoskiven til en i sort med hvite tall og muligens få behandlet baksiden av glasset med AR-coating. Ikke noe hastverk med det.