Helt enig i at dette er pene klokker og også klar over at den nye Ingenieur 3570 er mer tro mot den originale Ingenieuren. Jeg synes likevel at 3570 er en litt kjedelig klokke som ikke appellerer til meg. De du viser over er penere klokker etter min mening. Det er ett eller annet med 3570 som ikke "stemmer", jeg synes beselen virker litt for bred og flat, skiva er litt kjedelig (hvorfor har de droppet Ingenieur-logoen?) og lumedottene virker for fremtredende. Dessuten synes jeg de burde beholdt sverdviserne hvis de ønsket den opprinnelige vintagelooken. 3570 blir litt blanding av nytt og gammelt, men det er mulig det er det de ønsker?
Selv om Genta-designet kom senere tror jeg mange entusiaster forbinder Ingenieur med dette designet, dessuten skiller dette seg ut fra andre klokker. (Det gjorde ihvertfall det før "alle" skulle produsere sportsklokker med integrert lenke
). Jeg synes det er rart at ikke IWC ønsket å beholde dette designet. Med den enorme populariteten til Nautilus og AP RO så skulle man tro at dette også ville smitte over på Ingenieur selv om de opererer i en litt annen klasse.
Jeg mener jeg har lest at salget av de siste "Genta-Ingenieurene" ikke var så veldig bra mot slutten (korriger meg gjerne
), men kanskje de stoppet produksjonen litt for tidlig?