Så vidt jeg kunne fin ut med søkefunksjonen finnes det ingen tråd for å vise frem sine Orient. Jeg har inntrykk av at det finnes mange Orient her inne, så vis frem det du har her!
Mine to første mekaniske klokker var begge Orient. Jeg bidrar med de to første mekaniske klokkene jeg kjøpte. Dette var på tur i Tokyo sammen med
@lantin, som virkelig vekket klokkeinteressen i meg ved å vise meg at det finnes mekaniske ur til overkommelige priser.
Den første snublet vi over i Akihabara. Skiven er en nydelig grønnfarge som jeg dessverre ikke får fanget med mobilkameraet mitt. Den var såpass billig at jeg bare måtte ha den. Noen som kjenner igjen klærne?
Ikke veldig lenge senere fant jeg denne. Mens vi gikk rundt i diverse klokkebutikker, og enorme elektronikkbutikker med et mildt sagt "greit" utvalg med klokker, fant jeg denne. Har lenge hatt stor fascinasjon av mekaniske urverk, og liker veldig godt å se dem i aksjon. Da er det veldig kjekt med open heart. Den kommer med urskiver i flere nydelige farger, men endte på blå. Jeg blir fra tid til annen fascinert over fargespillet i skiven, som veksler fra lys til dyp blå avhengig av lyset. Jeg har sittet stunder og bare snudd og vendt på klokken og studert lyset reflektere i skiven og timeindikatorene.
Bildet er tatt av
@lantin, samme med følgende bildet av den pene lumen.
Flere som har Orient de vil vise frem?