Vis oss din Rolex GMT

bS2gn1ozumMH6VfQTUdyMz_7tWmJd7_mmMW2mDoi5fU


Solnedgang kl 18:30 på Koh Samui, fra da jeg var på ferie i fjor :)
 
Faded insert på 1675 er kjempegøy

Jeg har blitt veldig opptatt av faded insert, og mener at dette er en enkel måte å få frem nyanser og spennende patina. Begge er 1675 er fra 1970. De er jo også omtalt i en annen tråd.
Insert til venstre er nok en del eldre enn klokken, men purple versjonen kan være tidsriktig. Jeg har lenge vært på jakt etter en riktig purple versjon. Det er blitt litt vanskelig å finne insert med de riktige fargene, men de gir en helt annen opplevelse av klokken i daglig bruk. Purple har vært på armen siden jeg fikk insert og klokken fra urmaker.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Fredrik4628
Man kan fort bli sykelig opptatt av detaljer i denne bransjen, men det er jo en del av moroa. Det er mange flotte gmt'er i alle referanser her på sonen og jeg synes uten tvil at 1675 er den fineste av de!

Snublet nylig over en tråd på TRF om de forskjellige skivene en 16750 kan ha og siden jeg er i besittelse av en selv begynte jeg å studere den med falkeblikk. Det første man merker er at min ikke har en "date" plot. TRF-tråden mener dette er den sjeldneste skiven, men hva vet vel jeg. Skiven stemmer forøvrig overens med ref.nr, da min er i 8,4mill serien som trådstarter hevder de befinner seg i. Det hadde vært morsomt om det fantes andre med 16750 her inne som kunne poste bilder av sin, eller om noen sitter på morsom informasjon vedr. disse skivene! :)

Tar forøvrig en råsjans å poster denne i gmt-tråden, håper ikke det ødelegger for mye!
4v31Z4o.jpg